A Moment of Innocence

Originaltitel: Nun va Goldoon
Regissör:Mohsen Makhmalbaf
Utgivningsår:1996

Om A Moment of Innocence:

Makhmalbaf anlitar yngling och man för att iscensätta det dåd som han själv begick som ung, då han angrep och knivhögg utposterad polisman i en attack mot regimen. Under filmens gång kommer polisen till vissa insikter kring föreställningar som jagat honom sedan före dådet.

Titel: Close-Up
Originaltitel: Nema-ye Nazdik
Regissör: Abbas Kiarostami
År: 1990
Close-Up

Mohsen Makhmalbaf, Mirhadi Tayebi, Ali Bakhsi, Ammar Tafti, Maryam Mohamadamini, Moharram Zaynalzadeh

Mohsen Makhmalbaf

Drama, Komedi, Romantik

Bread and Flower

Iran, Frankrike

Recension A Moment of Innocence

- AgnesPetter sätter betyg 4 och skriver:
Detta är en komplex och helt klart fascinerande film som tåls att se igen. De första 2/3 av filmen är intressanta men blir endast en slags uppvärmning till de sista 25 minuterna. Det är här de båda kamerateamen ska mötas, och det är först då som det börjar bli riktigt intressant…

Recension av A Moment of Innocence - Läs hela!

Diskussioner om A Moment of Innocence  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Moment of Innocence (18 st)
jeremy_jones (Anmäl)   13/2 2013
Oj vad intressant detta var. Farligt nära fullpoängaren. (5/6)
KimEkberg (Anmäl)   28/4 2012
ja, det här gillas. premissen sätter ribban, och den rätta Moshen-stilen fortsätter genom hela filmen.
Malfunction (Anmäl)   24/7 2011
Yesss. Älskade allt men tyckte det var extra roligt när skräddaren pratar om John Waynes sämsta film "The Conqueror".
foppa99 (Anmäl)   22/4 2011
instämmer: finurlig, tänkvärd o rolig xå.
apfigur (Anmäl)   18/12 2008
Jag tycker faktiskt den är snäppet vassare än Close-up. Helt unikt, och ja, jag blev glad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Moment of Innocence