A Moment to Remember

Originaltitel: Nae meorisokui jiwoogae
Regissör:John H Lee
Utgivningsår:2004

Om A Moment to Remember:

Soo-jin har lätt för att glömma saker. En dag får hon via sin far kontakt med snickaren Chul-soo, som hon genast fastnar för. De påbörjar ett förhållande, men både han och hon tvekar inför att introducera honom för hennes föräldrar. Soo-jins minne blir långsamt allt sämre och sämre. Kanske är hon inte bara tankspridd...

Titel: Gråta med ett leende

Jung Woo-sung, Son Ye-jin, Baek Jong-Hak, Lee Sun-jin, Park Sang-gyu

Kim Yeong-ha, John H Lee

Drama, Romantik

Sydkorea
Diskussioner om A Moment to Remember  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Moment to Remember (38 st)
ziferN (Anmäl)   25/12 2014
Detta blev faktiskt en relativt väldigt ojämn film i mitt tycke, eftersom till stor del, alltså filmen i överlag var ointressant rakt igenom. Jag kände ingenting över allt som hände i filmen och drogs istället bara med igenom filmens gång, tills filmens sista scener dök upp. Då började jag plötsligt, från ingenstans att började gråta som en liten flicka. Lite underligt, när jag tidigare inte kände något under hela filmens gång. Så en trea får den allt.
niin (Anmäl)   20/1 2014
så jävla överdramatisk och billig rulle med tonvis av hollywoodklicheer. gränsar till såpopera
Engravadlax (Anmäl)   24/8 2013
Inget Before Sunrise direkt. Vissa delar känns som montage, och det är först efter halva filmen som handlingen börjar bli i alla fall lite intressant. Manus och agerande är hyfsat, eller Jung Woo-sung och Son Ye-jin är väl egentligen bättre än sina klyschiga repliker, för det mesta (i brevscenen överspelar Woo-sung en aning...). Jag har svårt att finna filmen engagerande just p.g.a. detta. Bäst är John Lee, skapligt hantverk. Bortsett från manus då. (5/10)
Tolkana (Anmäl)   13/8 2013
Korea är sådana mästare på att göra modern film, nu under en tid då Hollywood mest producerat skit. Den var så sjukt vacker och gripande, den fick mig att gråta på slutet. Är så sjukt blödig nu, förälskad, precis läst 1984, och har en mormor som har Alzheimer. Så allt det bidrar till min helhets-upplevelse. Nog den bästa Romantik jag sett.
pufred (Anmäl)   30/12 2011
Klyschig koreansk romantisk tårdrypare, påminner lite om "Dagboken". Följer standardmallen rätt bra för asiatisk melodrama (rom-com-tragedi), vilket stundtals gör att den känns som en parodi på en reklamfilm för pojke-flicka-träffas-blir-kära-gifter-sig. Men på något sätt så funkar det jävligt bra. Son Ye-Jin är fantastisk. Och alla känslor som regissören försökt manipulera in i en sitter som en smäck,-skickligt! Bara ta av sig hatten och kasta sin cynicism åt sidan och kapitulera. 3+/4- men jag tycker den tillhör bland det bättre jag sett inom romantik, inom tårdryperi och bland koreanskt så det övre betyget är givet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Moment to Remember