Skönheten och Monstret i Paris

Originaltitel: Un monstre ā Paris
Regissör:Bibo Bergeron
Utgivningsår:2011

Om Skönheten och Monstret i Paris:

Paris 1910, Emile är en blyg biografmaskinist och Raoul är en färgglad uppfinnare. De ger sig ut på Paris mörka gator för att lösa mysteriet om ett monster som stör stadsinvånarnas frid.

Titel: Pojken med det tickande hjärtat
Originaltitel: Jack et la mécanique du coeur
Regissör: Stéphane Berla, Mathias Malzieu
År: 2013
Genre: Drama, Romantik, Äventyr, Fantasy
Pojken med det tickande hjärtat
Titel: Hemma
Genre: Drama, Familjefilm
Oliver Twist
Titel: Happy Feet
Originaltitel: Happy Feet
Regissör: George Miller (II)
År: 2006
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Happy Feet
Titel: The Flying Scotsman
Originaltitel: The Flying Scotsman
Regissör: Douglas Mackinnon
År: 2006
The Flying Scotsman

Vanessa Paradis (röst), Ludivine Sagnier (röst), Mathieu Chedid (röst), Gad Elmaleh (röst), Franįois Cluzet (röst), Julie Ferrier (röst), Bruno Salomone (röst), Sébastien Desjours (röst), Philippe Peythieu (röst)

Bibo Bergeron, Stéphane Kazandjian

Komedi, Animerad, Äventyr, Fantasy

A Monster in Paris, Ett monster i Paris

Frankrike
Diskussioner om Skönheten och Monstret i Paris  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skönheten och Monstret i Paris (21 st)
KyLLo (Anmäl)   1/2 2017
Jag blev lite nyfiken på den här efter att ha sett Pojken med det tickande hjärtat. Tanken är god och upplägget är snarlikt. Däremot tycker jag inte alls om den här barnsliga berättarstilen. Filmen är varken tänkvärd och fängslande eller underhållande, utan ganska intetsägande. "Flygbilderna" och musiken hör till det bästa i filmen. Pojken med det tickande hjärtat är en bättre film på alla plan.
Sarakin76 (Anmäl)   2/6 2014
Utrolig bra musikk!
Silvanesti (Anmäl)   14/5 2014
Oväntat charmig.
Portugallien (Anmäl)   20/5 2013
vonadel (Anmäl)   14/4 2013
Nä, efter att ha sett ett gäng riktigt bra animerade filmer den senaste tiden, kommer jag då till denna som inte riktigt håller måttet. Kan inte riktigt förklara varför, men jag fastnar inte riktigt bara. Storyn verkade lovade, men gillar inte riktigt vad man gör med den. Såg den i 3D, och den var väl ok men inte mer. Just det faktum att 3 av 4 slumrar till under filmen säger nog också en del. Och då var ändå 1 av oss ett barn! 4/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skönheten och Monstret i Paris