A Most Violent Year

Originaltitel: A Most Violent Year
Regissör:J C Chandor
Utgivningsår:2014

Om A Most Violent Year:

Året är 1981, ett av de statistiskt sett våldsammaste åren i New Yorks historia. En immigrant och hans familj försöker expandera sin affärsverksamhet och dra nytta av de möjligheter som dyker upp, under en tid då stadens korrupta natur hotar att förstöra allt de har byggt upp.

Titel: Before the Devil Knows You're Dead
Regissör: John Patrick Shanley
År: 2008
Genre: Drama, Mysterium
Tvivel

Oscar Isaac, Jessica Chastain, David Oyelowo, Albert Brooks, Alessandro Nivola, Elyes Gabel, Catalina Sandino Moreno, Ben Rosenfield, Peter Gerety, Christopher Abbott, Matthew Maher, Jerry Adler, Quinn Meyers, Glenn Fleshler, David Margulies, Annie Funke

J C Chandor

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om A Most Violent Year  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Most Violent Year (37 st)
Murvel48 (Anmäl)   3/12 2017
Fuffens inom eldningsoljebranschen känns inte som världens hetaste tema men det hör dramat är så välgjort att det blir klart sevärt.
saggesaliv (Anmäl)   13/9 2017
riktigt snygg färgsättning och briljant skådespel. storyn lyckas hålla upp intresset nästan hela filmen också! alexander eberts musik är grym! Detta gillar jag, JC Chandor levererar återigen! 71/100
Zipper (Anmäl)   6/11 2016
Trodde det skulle vara lite mer umpf. Solid, välgjord, välspelad men inget man ser om eller tänker på igen.
Sture Stenhög (Anmäl)   12/10 2016
Inte direkt en dålig film, men den känns bara så slätstruken. Historien känns ganska ointressant, och även om det finns vissa aspekter av karaktärerna som man hade kunnat göra något med, så tycker jag aldrig att man gör det riktigt. Tidsperioden är dock snyggt återgiven på ett nedtonat vis, och man har lyckats bra med återskapa känslan från filmer från den här eran. Men tyvärr blir detta mest av allt en påminnelse om att vi har sett den här sortens film göras så mycket bättre många gånger förut. Den här puttrar mest på och lyckas undvika att bli tråkig, men mycket mer blir det inte
Barneyk (Anmäl)   21/2 2016
Det är mycket här som är bra i detaljer, tempo och berättande. Problemet är att grunden är så otroligt risig. Varför??? är en fråga som dyker upp många gånger. En annan fråga är; fanns inte försäkringsbolag på 80-talet? Irriterande relation också. Har sina poänger ändå. Men funkar inte för mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Most Violent Year
Se filmen