A Most Wanted Man

Originaltitel: A Most Wanted Man
Regissör:Anton Corbijn
Utgivningsår:2014

Om A Most Wanted Man:

En tjetjensk-rysk och till hälften ihjältorterad invandrare dyker upp i Hamburgs islamiska samfund och lägger beslag på sin fars illa behandlade tillgångar. Både amerikanska och tyska agenter iakttar och måste allteftersom klockan tickar avgöra vem mannen egentligen är - ett offer för förtryckande regimer eller en extremist med böjelse för förstörelse.

Titel: Tinker Tailor Soldier Spy
Originaltitel: Miss Bala
Regissör: Gerardo Naranjo
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Miss Bala

Philip Seymour Hoffman, Grigorij Dobrygin, Rachel McAdams, Willem Dafoe, Robin Wright, Nina Hoss, Daniel Brühl, Mehdi Dehbi, Homayoun Ershadi, Rainer Bock, Derya Alabora, Tamer Yigit, Vicky Krieps, Herbert Grönemeyer, Franz Hartwig, Kostja Ullmann

Andrew Bovell

Drama, Thriller

Storbritannien, USA, Tyskland

Recension A Most Wanted Man

- Mat1az sätter betyg 4 och skriver:
I ett grått och mulet Hamburg blossar ett orosmoln upp hos den tyska underrättelsetjänsten. En olaglig immigrant med möjliga terrormotiv har anlänt till staden. Immigranten, Issa Karpov (Grigorij Dobrygin), söker desperat hjälp av flyktingadvokaten Annabel Richter (Rachel Adams). Han ber Annabel hjälpa honom att kontakta bankmannen Tommy Brue (Willem Dafoe) för att komma åt ett förvar i banken....

Recension av A Most Wanted Man - Läs hela!

Diskussioner om A Most Wanted Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Most Wanted Man (57 st)
Barneyk (Anmäl)   21/6 2018
Jättebra på många sätt men också ganska seg och lyckas aldrig engagera mig i någon av karaktärerna trots bra prestationer. Sen är jag allmänt så himla trött på filmer om islamistisk terrorism.
Rele (Anmäl)   27/10 2017
En seg film. Manuset var inte bra. Många väldigt duktiga skådespelare höjer betyget till en trea.
Galivan (Anmäl)   22/6 2017
Mycket snyggt foto och bra filmad, men efter ett tag uppstår känslan att filmen är dedikerad åt det ytliga, medan handlingen inte känns speciellt solid, den är oengagerande.
emilstjernholm (Anmäl)   18/6 2017
Jag gillar miljöerna i Hamburg men det här med amerikaner som halvbryter på tyska går bort alltså, ett hemskt grepp. Snyggt foto men drivet saknas i berättelsen.
tvamvarg (Anmäl)   21/5 2017
Jag har inget emot långsamheten, men den är tämligen stel och klichéfylld - inte de vanligaste klichéerna, men fortfarande klichéer...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Most Wanted Man