A Mother's Courage: Talking Back to Autism

Originaltitel: Sólskinsdrengurinn
Regissör:Friðrik Þór Friðriksson
Utgivningsår:2009

Om A Mother's Courage: Talking Back to Autism:

Margrét Dagmar Ericsdottirs son Keli är autistisk och enligt läkarna lär hon aldrig kunna kommunicera med honom. Men de ger sig ut på en resa till USA och träffar massor med folk – autistiska barn, deras föräldrar, vuxna autister, läkare och terapeuter och Margrét får inspiration och nya förhoppningar.

Dokumentär

Island
Diskussioner om A Mother's Courage: Talking Back to Autism  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Mother's Courage: Talking Back to Autism (4 st)
foppa99 (Anmäl)   14/1 2015
underhållande för stunden o intressant (ny för mig) fakta uppdagas
larox (Anmäl)   18/4 2012
mycket bra och givande dokumentär om autistiska barn. En mor som inte ger upp hoppet om sin autistiska son, som inte kan kommunicera. En värld som vi vet väldigt lite om men fick större kännedom om via dokumentären. Killen kunde kommunicera genom en metod som en annan förälder utvecklat för sin autistiska son - han berättade t.ex. via pekmetoden att han hade en mängd musik att förmedla, som han själv var kompositör till, han ville ha ett piano... och mycket mer. Det är inte en "tom" värld" där finns säkert en källa att ösa ur.
Bacillusk (Anmäl)   1/12 2011
Helt fantastisk dokumentär!
seven (Anmäl)   1/12 2010
En film som alla borde få se.