A Murder of Crows

Originaltitel: A Murder of Crows
Regissör:Rowdy Herrington
Utgivningsår:1998

Om A Murder of Crows:

En föredetta advokat håller på att skriva en bok, vilket inte går så bra. Han träffar en äldre man och får läsa hans ännu ej publicerade bok. Den gamle mannen dör och advokaten ger ut boken med sig själv som författare. Just när boken börjar sälja riktigt bra blir advokaten arresterad för de riktiga morden på fem advokater som beskrivs i boken. Nu börjar hans kamp för att rentvå sig själv.

Titel: The Words
Regissör: Stephen Hopkins
År: 1994
Genre: Action, Thriller
Tidsfrist noll

Cuba Gooding Jr, Tom Berenger, Eric Stoltz, Marianne Jean-Baptiste, Mark Pellegrino, Ashley Laurence, Carmen Argenziano, Lochlyn Munro

Rowdy Herrington

Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om A Murder of Crows  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Murder of Crows (39 st)
Barneyk (Anmäl)   24/9 2018
Dålig B-thriller som ändå lyckas hålla intresset uppe. Svag tvåa.
Stygga-Vargen (Anmäl)   10/9 2016
Älskar denna film! Stämningen lyckas bli både dyster, paranoid och mysig på en och samma gång! Skådespelarna gör också väldigt bra ifrån sig, särskilt Cuba Gooding Jr, Tom Berenger och Eric Stoltz.
Krille80 (Anmäl)   31/10 2014
Väldigt tempofattig film som saknar en riktigt själ för att kunna uppskattas i någon större utsträckning. Manuset känns inte speciellt orginellt och berättas i ett ryckigt och osammanhängande tempo. 1+
Bumbi78 (Anmäl)   3/10 2014
Aldrig gillat Cuba Gooding jr, han har ett mimikspel som känns väldigt tillgjort oavsett roll. Men bortsett från honom passerar den här typiska 90-talsthrillern. Intrigen vill vara lite smartare än vad den verkligen var, men med hjälp av lite schyssta miljöer och en påkostad produktion blir det helt okej.
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Cuba är en fjant.