A Night at the Garden

Originaltitel: A Night at the Garden
Regissör:Marshall Curry
Utgivningsår:2017

Om A Night at the Garden:

Kort före andra världskrigets utbrott år 1939 attraherades 20 000 människor till en nazistsammankomst i Madison Square Garden i New York. Den amerikanske nazistledaren Fritz Kuhn talade till folkmassan när 26-årige Isadore Greenbaum rusade upp på scenen i protest.

Kortfilm, Dokumentär

Diskussioner om A Night at the Garden  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Night at the Garden (2 st)
Gandoon (Anmäl)   00:58 20/2
Intressant historisk episod, intressanta filmklipp, men precis som Howler19 nämner, ingen större verkshöjd dessvärre. Inga kommentarer till klippen förutom de avslutande upplysningarna i tre tvåraders stycken som nämner, i text, vad man just sett och vad som händer i Europa samtidigt, och vad som ligger bara nio månader bort…
Howler19 (Anmäl)   23:25 22/1
Sjuk grej och allt det där, men att rota fram fem minuters arkivmaterial och skriva fyra rader i Windows Movie Maker känns som en lat form av filmskapande.