A Night at the Roxbury

Originaltitel: A Night at the Roxbury
Regissör:John Fortenberry
Utgivningsår:1998

Om A Night at the Roxbury:

Bröderna Steve och Doug har en enda dröm i livet, att öppna den hippaste klubben i stan. De lyckas inte ens komma in på de coola klubbarna och dessutom har de inga pengar. Men en kväll råkar de ut för en bilolycka med skådespelaren Richard Grieco. Med hans hjälp lyckas de faktiskt komma in på trendklubben Roxbury, men hur ska de behålla sin plats?

Titel: Romy & Michele: In The Beginning
Originaltitel: Grandma's Boy
Regissör: Nicholaus Goossen
År: 2006
Grandma's Boy
Titel: Romy & Michele - blondiner har roligare...
Originaltitel: Romy and Michele's High School Reunion
Regissör: David Mirkin
År: 1997
Genre: Komedi
Romy & Michele - blondiner har roligare...

Dan Hedaya, Will Ferrell, Chris Kattan, Molly Shannon, Loni Anderson, Michael Clarke Duncan, Colin Quinn, Gigi Rice, Elisa Donovan, Chazz Palminteri, Richard Grieco, Eva Mendes, Lochlyn Munro, Jennifer Coolidge

Steve Koren, Will Ferrell, Chris Kattan

Komedi

Diskussioner om A Night at the Roxbury  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Night at the Roxbury (460 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
picklessmulan (Anmäl)   6/9 2017
Rolig och urflippad. Lite över gränsen till korkad stundtals
arruba (Anmäl)   11/8 2017
Egentligen inte en enda tråkig sekund, våra huvudkaraktärer är genialiskt korkade.
wasteoftime (Anmäl)   7/10 2016
När jag var yngre var det här en av mina absoluta favoritkomedier. Det är väl svårt att påstå att den fortfarande håller speciellt bra. Det är småroligt, på sin höjd. Visst är den dum, men det är ju också hela premissen för filmen. Jag är ju väldigt förtjust i Will Ferrell och det är inte omöjligt att den här filmen lade grunden för det. Och det är alltid kul att se honom i lite tidigare roller. Men I övrigt har inte filmen mycket at erbjuda, tyvärr. Den får 0,0 på SH-skalan och en etta, men en tvåa kan jag inte med att ge den, även om vissa delar av mig skulle vilja.
deswhip (Anmäl)   24/7 2016
Det här är en viss typ av humor, om man uppskattar den som jag, så är den här filmen sjukt rolig. Alltså jag jag skrattar högt hela tiden. Karaktärerna är så korkade. Det är mycket roliga ansiktsuttryck och kroppsspråk. Liknande humor som i "Dude where's my car?" och "Dum dummare" även om den sistnämnda är än mer extrem och utflippad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Night at the Roxbury