Terror på Elm Street

Regissör:Samuel Bayer
Utgivningsår:2010
Antal betyg:1921 betyg

Om Terror på Elm Street:

En grupp tonåringar från förorten blir alla förföljda av Freddy Krueger, en brännskadad seriemördare som jagar dem i deras drömmar. Så länge de håller sig vakna kan de skydda varandra, men när de somnar finns det ingen utväg...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Stephen Hopkins
År: 1989
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy
Terror på Elm Street 5

Jackie Earle Haley, Rooney Mara, Kyle Gallner, Katie Cassidy, Thomas Dekker, Kellan Lutz, Clancy Brown, Connie Britton, Lia D Mortensen, Charles E Tiedje, Katie Schooping Knight, Hailey Schooping Knight

Wesley Strick, Eric Heisserer

Skräck, Fantasy

Videorecension:

Recension Terror på Elm Street

- Kvalsternackan sätter betyg 3 och skriver:
Redan efter första halvan av filmen känner man sig nerdränkt i snabba klipp, skrämmseleffekter och mardrömmscenarior, vilket gör att effekten inte riktigt når riktigt fram och det blir lätt ett urvattnat koncept. Det märks tydligt i filmens klippning att regissörens tidigare meritlista är musikvideor och att det är hans debut som långfilmsregissör. Den är förutsägbar i många av skräckscenerna, men som tur är inte alltid, vilket också räddar betyget.

Recension av Terror på Elm Street - Läs hela!

Diskussioner om Terror på Elm Street  (0 diskussioner)
Kommentarer om Terror på Elm Street (226 st)
Hanness (Anmäl)   7/11 2016
Kul att "tonåringarna" spelas av ett gäng muppar som är flera år äldre än vad de bör vara i filmen. Ordet mardröm passar verkligen in till detta fåneri.
Len Widleheyt (Anmäl)   25/6 2016
Dålig start, men tar sig i andra halvan. Når väl upp till att vara en helt okej remake.
Rele (Anmäl)   2/1 2016
En dålig film. Betyget blir en etta.
Gordyal (Anmäl)   29/11 2015
Varken särskilt bra eller särskilt dålig, men däremot särskilt överflödig. (5+/15)
Ahrle (Anmäl)   31/10 2015
Allt som är bra i originaletär är borta. Tråkiga karaktärer och en ubertöntig Freddy, med usla one liners. Dessutom är han ett riktigt pervo i den här filmen, tvåa får den för att jag orkade se hela utan att somna....
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Terror på Elm Street
Se filmen