Terror på Elm Street

Regissör:Samuel Bayer
Utgivningsår:2010
Antal betyg:1919 betyg

Om Terror på Elm Street:

En grupp tonåringar från förorten blir alla förföljda av Freddy Krueger, en brännskadad seriemördare som jagar dem i deras drömmar. Så länge de håller sig vakna kan de skydda varandra, men när de somnar finns det ingen utväg...
Se filmen på Plejmo

Regissör: David R Ellis
År: 2008
Genre: Skräck
Asylum

Jackie Earle Haley, Rooney Mara, Kyle Gallner, Katie Cassidy, Thomas Dekker, Kellan Lutz, Clancy Brown, Connie Britton, Lia D Mortensen, Charles E Tiedje, Katie Schooping Knight, Hailey Schooping Knight

Wesley Strick, Eric Heisserer

Skräck, Fantasy

Videorecension:

Recension Terror på Elm Street

- pooptroop sätter betyg 2 och skriver:
Regissören Samuel Bayer har valt att använda sig av oerhört mycket överraskningsmoment i filmen. Så oavsett hur man gör, så hoppar man till. Detta gillar jag, för det är banne mig inte ofta jag blir rädd för skräckfilmer. Nu kan man inte låta bli att gång på gång rycka till i biostolen.

Recension av Terror på Elm Street - Läs hela!

Diskussioner om Terror på Elm Street  (0 diskussioner)
Kommentarer om Terror på Elm Street (226 st)
Hanness (Anmäl)   7/11 2016
Kul att "tonåringarna" spelas av ett gäng muppar som är flera år äldre än vad de bör vara i filmen. Ordet mardröm passar verkligen in till detta fåneri.
Len Widleheyt (Anmäl)   25/6 2016
Dålig start, men tar sig i andra halvan. Når väl upp till att vara en helt okej remake.
Rele (Anmäl)   2/1 2016
En dålig film. Betyget blir en etta.
Gordyal (Anmäl)   29/11 2015
Varken särskilt bra eller särskilt dålig, men däremot särskilt överflödig. (5+/15)
Ahrle (Anmäl)   31/10 2015
Allt som är bra i originaletär är borta. Tråkiga karaktärer och en ubertöntig Freddy, med usla one liners. Dessutom är han ett riktigt pervo i den här filmen, tvåa får den för att jag orkade se hela utan att somna....
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Terror på Elm Street
Se filmen