A Perfect World

Originaltitel: A Perfect World
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:1993

Om A Perfect World:

Butch Haynes är på flykt undan ett fyrtioårigt fängelsestraff för väpnat rån. Som en desperat "säkerhetsåtgärd" har han kidnappat en sjuårig pojke. Den ärrade sheriffen Red Garnett leder jakten på Haynes. För honom är det inget rutinuppdrag - han vill till varje pris stoppa Haynes i en värld som är allt annat är perfekt...

Titel: Mud
Regissör: Eric Red
År: 1988
Genre: Kriminalare, Thriller
Cohen & Tate

Kevin Costner, Clint Eastwood, Laura Dern, TJ Lowther, Keith Szarabajka, Leo Burmester, Bradley Whitford, Paul Hewitt, Ray McKinnon, Bruce McGill, Wayne Dehart, Mary Alice, John M Jackson, Connie Cooper, Jennifer Griffin

John Lee Hancock

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension A Perfect World

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
I A Perfect World har man verkligen lagt både romantik och actionsekvenser på hyllan. Här ser vi ett skrämmande realistiskt men ändå fint drama som väcker blandade känslor hos tittarna. Med ett tempo i segaste laget så särskiljer den sig från en typisk Hollywood-produktion. Men det gör inget att den kan bli lite tröttsamt långsam ibland, det kompenseras i längden av de intressanta karaktärerna och...

Recension av A Perfect World - Läs hela!

Diskussioner om A Perfect World  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Perfect World (231 st)
dudson (Anmäl)   29/11 2018
Stark film man inte glömmer. Kommer ihåg den även efter 25år som gått sedan sist. Vacker o även sorglig om livet samt relationer.
kryttan (Anmäl)   29/1 2018
Såg om den nu efter 25 år, den är verkligen bra! Jag gillar att mina sympatier för Butch verkligen förändras under filmens gång, och att allt inte blir sockrat och sött. Några riktigt starka och obehagliga scener som skakar om.
Rai (Anmäl)   29/12 2017
Den här filmen är helt ok...
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
När 60-talet är som bäst. Annorlunda roll för Costner. Han och Clintan bär givetvis filmen. Sorgset slut ett plus, för en gångs skull. Underskattad. Klar 4'a.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra