A Petal

Originaltitel: Ggotip
Regissör:Jang Sun-woo
Utgivningsår:1996

Om A Petal:

En flicka, vars föräldrar dödats i massakern i Kwangju 1980, färdas mot Seoul för att leta efter sin äldre bror. Med på resan följer en man som har andra planer för hennes framtid.

Choo Sang-mi, Myeong Gye-nam, Mun Seong-kun, Lee Jung-hyun, Lee Yeong-ran

Choi Yoon

Drama

Sydkorea
Diskussioner om A Petal  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Petal (5 st)
uCj (Anmäl)   11/9 2007
Oj, det var ingen liten roll att axla för bara en 16-årig tjej liksom. Men hon spelar övertygande. En rätt otäck film det här, men bra.
monsterpop (Anmäl)   7/9 2007
sorgesamma flickor i rött på omslaget förhåller sig till mpop som ljuset till en insekt, eller möjligen en döende man, något jag känt mig som under många herrans år
MilkMonkey (Anmäl)   6/9 2007
jo, och hon är inte så tossig . . men jag vet inte . . det skulle behövt ett annat foto åtminstone (inte tv-studiobelysning i en rivningskåk) eller något annat som höjde realismen
uCj (Anmäl)   31/8 2007
Wow, det är ju den coola Lee Jung-hyun som spelar i den här filmen. Fast innan hon fick sitt genombrott.
niebaotan (Anmäl)   25/1 2007
Bitvis väldigt starkt drama.