A Piece of Our Life

Originaltitel: Kakera
Regissör:Momoko Andô
Utgivningsår:2009

Om A Piece of Our Life:

Passiv litteraturstudent blir uppvaktad av protesdesigner i japanska indiefilmens "Fucking Åmål". Här skjuts Amors pilar förbi flickduon, rakt genom det konservativa Japan i en ”coming of age”-film som utmanar all sexualkategorisering. En regidebut baserad på populär manga, med musik komponerad av forne Smashing Pumpkinsgitarristen James Iha.

Titel: Love Kill Kill
Regissör: Kentarô Ôtani
År: 2005
Genre: Drama, Romantik
Nana

Hikari Mitsushima, Rino Katase, Masahiko Tsugawa, Ken Mitsuishi, Toshie Negishi, Ryû Morioka, Tasuku Nagaoka, Eriko Nakamura, Megumi Ôhori

Yuko Shiomaki

Drama

Japan
Diskussioner om A Piece of Our Life  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Piece of Our Life (4 st)
levelfive (Anmäl)   13/5 2012
Jag tycker den var mycket bra - kanske lite lång dock - men betygsmässigt kan det kanske bli en 4a vid en omtitt...det får bli en stark 3a så länge...
nepelope (Anmäl)   24/11 2009
filmen väger ostadigt mellan en 2:a och en 3:a, det finns en del som är lite tveksamt, exempelvis den rätt onyanserade skildringen av männen, och filmen är ju lite lång, men jag tycker ändå att Haru är en så pass häftig karaktär och hanteringen av kärlek och sexualitet är hyfsat intressant, så den hamnar på 3:an för mig.
Tonti (Anmäl)   11/11 2009
Rätt outhärdlig p.g.a. sin överdrivna längd. Rätt svag på alla sätt och vis men hade ändå kunnat vara okej. Ang, ang. Allt kan ju inte gå vägen här i livet.
KimEkberg (Anmäl)   10/11 2009
idel skräp, även om det finns små doser av söthet. men så finns det också en läskburk som blir en tvåhuvad duva, och ett par akter för mycket för acceptansen.