Betyg idag: 1 466 Besökare idag: 7 000

Originaltitel: A Prairie Home Companion
Regissör:Robert Altman
Utgivningsår:2006

Om A Prairie Home Companion:

En bild av hur det går till backstage under den sista sändningen av den berömda radioshowen med samma namn, där de sjungande cowboyerna Lefty och Dusty, med flera håller hov.
Se filmen på Headweb

Regissör: Stephen Gaghan
År: 2005
Genre: Drama, Thriller
Syriana

Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Kevin Kline, Woody Harrelson, John C Reilly, Virginia Madsen, Lily Tomlin, L Q Jones, Lindsay Lohan, Garrison Keillor, Pete Lee, Jonathan Mankuta, Maya Rudolph, Tim Russell, Sue Scott

Garrison Keillor, Ken LaZebnik

Komedi

Diskussioner om A Prairie Home Companion  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Prairie Home Companion (111 st)
fridenpaden (Anmäl)   5/7 2017
Inte mycket att se. Om man gillar country kanske det finns lite att lyssna på men kan knappast kalla det för film.
Barneyk (Anmäl)   1/11 2015
Saknar liksom egentligen någon slags story vilket håller tillbaka den ganska rejält. Men det är otroligt mysigt, välspelat och aldrig tråkigt. Dessutom är lite fint hur saker och ting berättas i förbifarten eller som man får läsa in själv. Men jag saknar ändå en ramhandling som driver filmen framåt. Trots det, stark trea!
Krille80 (Anmäl)   31/12 2014
Det var skådespelare som Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Kevin Kline(denna man gör alldeles för få filmer), John C. Reilly m.fl. som fick mig att se denna film. Tyvärr var det praktiskt taget också endast det som var bra med filmen. Jag brukar gilla pratiga filmer men det man pratar om måste ju väcka något slags intresse eller känslor hos mig som tittare. Här misslyckas denna film enormt. För segt, för tråkigt och icke godkänt.
Oidipussy (Anmäl)   27/9 2014
Urmysig quirky countrymusik film, lite seg i längden men riktigt mysig!
precineadd (Anmäl)   19/8 2013
Altmans tre sista filmer (Gosford Park, The Company och denna) visade verkligen prov på hur man finslipar en teknik. Detta är en utsökt film, nostalgisk och lite drömsk, gjord av en gubbe som vet att han snart ska dö. Letar man efter handling finns den i sjön.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Prairie Home Companion