A Prayer Before Dawn

Originaltitel: A Prayer Before Dawn
Regissör:Jean-Stéphane Sauvaire
Utgivningsår:2017

Om A Prayer Before Dawn:

I det ökända Klong Prem-fängelset möter britten Billy Moore människans mörkaste sidor. Efter år av missbruk och ett rufft liv på Thailands gator är hans forna meriter som ungdomsboxare långt borta. För att inte själv hamna på botten av fängelsehierarkin bestämmer sig Billy för att plocka upp handskarna och ta sig an thaiboxningens ädla konst

Joe Cole, Billy Moore, Vithaya Pansringarm, Pornchanok Mabklang, Panya Yimmumphai, Somlock Kamsing, Chaloemporn Sawatsuk, Komsan Polsan, Sakda Niamhom, Sura Sirmalai

Jonathan Hirschbein, Nick Saltrese

Drama, Action, Kriminalare, Biografi

Frankrike, Storbritannien, Kambodja, USA, Kina
Diskussioner om A Prayer Before Dawn  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Prayer Before Dawn (9 st)
Christofer (Anmäl)   16:02 20/6
Brutal och rå inledningsvis, där det sedan tar en annan vändning och blir lite väl mycket ’vardagslunk’. Hade gjort sig bättre i nedklippt version där man kortat ner det hela minst 20-25 min.
patrasket (Anmäl)   19/12 2018
Noll sympati för det praktarslet till huvudkaraktär. Han borde ha fått ruttna bort i isoleringscell.
pungsnigel (Anmäl)   13/11 2018
En bra film men tyvärr blir den lite långdragen emellanåt
Spidde (Anmäl)   29/9 2018
Jobbig att titta på, men imponerande hantverk med ett kompromisslöst genomförande. Joe Cole är suverän i huvudrollen i vad som måste vara den råaste och mest brutala film jag sett på länge. Lite svår att betygsätta, men tycker den landar på en fyra ändå. Den gör ett starkt intryck.
Jaganatha (Anmäl)   17/9 2018
Bland det bästa som visas på bio just nu. Gör kanske inget för Thailands turistnäring, men imponerar i sin råa och raka skildring av livet i landets förmodligen värsta fängelse, där våldsbenägna brottslingar sitter inlåsta länge. Boxningen blir där en strategi för Billy Moores överlevnad och ett sätt för honom att etablera relationer till medfångar. Mycket realistisk blodspillan, så varning är utfärdad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Prayer Before Dawn