A Quiet Place

Originaltitel: A Quiet Place
Regissör:John Krasinski
Utgivningsår:2018

Om A Quiet Place:

En familj lever i total tystnad av rädsla för ett övernaturligt väsen som attackerar vid ljud.

Emily Blunt, John Krasinski, Noah Jupe, Millicent Simmonds, Cade Woodward, Leon Russom

Scott Beck, John Krasinski, Bryan Woods

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om A Quiet Place  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Quiet Place (32 st)
Abigor (Anmäl)   21:12 5/7
Hade högre förväntningar på denna. Rätt korkat och ologiskt faktiskt.
amam (Anmäl)   23:38 30/6
Slutet var ju skitdåligt och drar ner helhetsintrycket så jäkla mycket. Gud så dumt. Annars är det ett bra koncept, bra filmat, bra skådisar. Förvänta er bara ingen vidare smart film.
Barneyk (Anmäl)   02:28 30/6
Som så många andra klagat på så är filmen otroligt inkonsekvent i hur den fungerar och karaktärer och monster är så dumma. Sen var jag inte särskilt förtjust i relationer och konflikter mellan karaktärerna heller. Men det är också mycket som är riktigt bra, så det blir absolut inte mer än en tvåa, inte ens mer än en ganska slätstruken tvåa, men det är ändå ett litet plus i kanten för mycket den gör bra med stämning, skådespeleri, användning av teckenspråk och underhållningsvärde.
Stargazed (Anmäl)   09:20 28/6
Det finns så otroligt mycket som stör i denna film. Förvänta er inget mästerverk...
stgurgel (Anmäl)   19:04 23/6
Väldigt tråkig och många ologiska dumheter, majskornsfysik inte minst. Manus utan mycket till vare sig karaktärer eller sammanhang. Lite som om Alien hade utspelat sig i en lada utan någon annan scen än ventilationstrumman.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Quiet Place