A Quiet Place

Originaltitel: A Quiet Place
Regissör:John Krasinski
Utgivningsår:2018

Om A Quiet Place:

I en post-apokalyptisk värld lever en familj i total tystnad av rädsla för ett övernaturligt väsen som attackerar vid ljud.

Titel: Bird Box
Regissör: Dan Trachtenberg
År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium
10 Cloverfield Lane

Emily Blunt, John Krasinski, Millicent Simmonds, Noah Jupe, Cade Woodward, Leon Russom

Scott Beck, John Krasinski, Bryan Woods

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om A Quiet Place  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Quiet Place (62 st)
Rai (Anmäl)   19:04 26/4
Alltså jag har försökt se den här filmen flera gånger, men jag vet inte det är. Alltid är något som får mig att stänga av efter bara några minuter in i filmen. Jag tror aldrig jag varit så motsträvig att se en film, undantag om det är en Helena Bergström film så klart. Den här filmen har fått höga betyg ser jag, men av mig får den ETT:a eftersom jag tydligen inte klara av att se klart den. Jag tycker bara den verkar så fruktansvärd ointressant att den får mig att må illa.
Andreas_ (Anmäl)   20:15 20/4
Bra och spännande film av John Krasinski som även spelar med i filmen och gör en riktigt bra roll, en skådespelare och regissör som jag gärna vill se mer av i framtiden, jag har redan glömt honom från tiden i The office efter denna film och även 13 hours där han spelar en stenhård soldat. Det är inte mycket dialog i filmen tyvärr, men både Krasinski och Blunt göra enastående prestationer med hjälp av kroppsspråket istället och t.o.m ungarna är duktiga skådisar, även hotet i form av monster, troligen från rymden, är välgjorda och lagomt skrämmande, men som i många filmer är slutet lite tamt och klichefyllt, men i det stora hela en bra och spännande film trots att man inte får någon riktig bakgrundshistoria om var dessa monster kommer ifrån eller varför dom kommit till vår värld osv, klart sevärd, betyget blir en stark 3:a
Sodastream (Anmäl)   17:27 18/4
Någon här nämnde Jurassic Park, och jag håller med. Det kändes som att jag tittade på en Jurassic Park, fast utan egentlig spänning. All tystnad håller inte, jag vill ha karaktärsutbyggnad och här fanns ju inget av det. Så jäkla idiotiskt att skaffa barn när förhållanden är som de är, och ja det är självklart att pappa ska ge sig av från hemmet när frun väntar föda vilken sekund som helst. Idioter.
Halofreak92swe (Anmäl)   20:00 14/4
Riktigt välgjord och spännande! Hade gärna fått vara längre och ännu råare samt en backstory och fortsätta lite längre.
Christofer (Anmäl)   21:41 31/3
SÅ. FULLSTÄNDIGT. OLOGISK. När man skriver ett sånt här manus så utgår man från att tittarna är dumma i huvudet som bara accepterar alla hjärndöda logiska missar, vilket är en rätt dålig utgångspunkt som manusförfattare. Har nog inte sett en film med lika många brister i detta avseende på många, många år. My god, så löjligt det var...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Quiet Place