A Quiet Place

Originaltitel: A Quiet Place
Regissör:John Krasinski
Utgivningsår:2018

Om A Quiet Place:

I en post-apokalyptisk värld lever en familj i total tystnad av rädsla för ett övernaturligt väsen som attackerar vid ljud.

Emily Blunt, John Krasinski, Millicent Simmonds, Noah Jupe, Cade Woodward, Leon Russom

Scott Beck, John Krasinski, Bryan Woods

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om A Quiet Place  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Quiet Place (41 st)
Bomkia (Anmäl)   18:02 4/9
Riktigt bra atmosfär och pluspoäng för en originell idé. Men det här var bara för mycket på helspänn, inte riktigt en film för mig. 3+
Mr Blonde (Anmäl)   23:28 3/9
Alldeles för många hål i storyn för att man ska kunna ta den på allvar. Att den dessutom är fylld till bredden med typiska amerikanska skrämselklyschor som ska få en att rycka till av egentligen ingenting och en hög ljudeffekt gör inte saken bättre. Ibland lyxar de t.o.m till det med den klassiska "finten" när de först fejkar och tre sekunder senare försöker skrämma en med den "riktiga" grejen. Alla dessa scener är otroligt förutsägbara. Jag var under större delar filmen med förbannad på den bortslarvade storyn än rädd. Tråkigt eftersom jag verkligen gillar genren och trailern verkade väldigt lovande. Smart idé - helt fel utfört...
ToddDowney (Anmäl)   00:29 2/9
Detta är en av de bättre filmerna i år. Den väldigt långsamt men jobbar sig uppåt hela tiden ungefär halvvägs genom filmen så blir det en riktig nagelbitare som t.o.m min tjej gillade, och hon är inte ett stort fan av monster filmer.
GrandMaster_E (Anmäl)   21:57 26/8
Man får svälja väldigt mycket men vad gör det när det är en sådan jäkla nagelbitare till rulle!
Hanness (Anmäl)   11:56 23/8
Bra, mycket snygg och bygger upp en bra spänning. Engagerar rakt igenom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Quiet Place