A Quiet Place

Originaltitel: A Quiet Place
Regissör:John Krasinski
Utgivningsår:2018

Om A Quiet Place:

I en post-apokalyptisk värld lever en familj i total tystnad av rädsla för ett övernaturligt väsen som attackerar vid ljud.

Emily Blunt, John Krasinski, Millicent Simmonds, Noah Jupe, Cade Woodward, Leon Russom

Scott Beck, John Krasinski, Bryan Woods

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om A Quiet Place  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Quiet Place (53 st)
Spidde (Anmäl)   23:04 18/1
Irriterande att den här filmen ska vara så populär för jag fattar verkligen inte grejen. Storyn var verkligen fattig med dålig karaktärsuppbyggnad och dåligt utnyttjande av speltiden. Skräcken funkade verkligen inte på mig, det kändes mest som en utdragen Jurrasic Park-scen och monstren var fult animerade som något från ett gammalt TV-spel. Inte min grej, men har träffat flera personer som verkligen gillat filmen så kan vara värt att ge den en chans ändå, det kanske bara jag som är tråkig.
djonipony (Anmäl)   30/12 2018
Enda minuset är det för tidiga, rumphuggna slutet.
the Feber (Anmäl)   11/12 2018
Briljant galet upplägg! Som gjort för skräck! Utmaningarna våra huvudkaraktärer står inför är galet nervpirrande! Kul med lite nya monster som faktiskt är läskiga. Dock försvinner trovärdigheten stundtals med tanke på hur mycket oväsen och ljud karaktärerna faktiskt gör. Ett par beslut från huvudrollerna känns inte heller helt trovärdiga. Hyfsat spännande med ett par riktigt otäcka scener.
kryttan (Anmäl)   9/12 2018
Spännande! Bra skådisar. Den största behållningen är dock ljudet och avsaknaden av ljud. Helt klart ett av de bästa Dolby ATMOS-spår jag hört, fantastisk ljuddesign! En film som med största säkerhet inte når fram om den ses utan ett bra ljudsystem.
Bumbi78 (Anmäl)   11/11 2018
Hypad skräckis som jag hade förväntningar på. Och visst kändes det befriande att det fortfarande går att ta en i huvudsak enkel grundstory och ändå göra en rejält spännande skräckfilm. Saker kunde såklart justerats och polerats en aning, men att 2018 se en bra ny skräckis är inget man är bortskämd med, hype eller ej.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Quiet Place