A Room with a View

Originaltitel: A Room with a View
Regissör:Nicholas Renton
Utgivningsår:2007

Om A Room with a View:

Lucy Honeychurch är en ung och oerfaren engelsk flicka vars liv förändras drastisk när hon besöker Florens.

Titel: Howards End
Originaltitel: Howards End
Regissör: James Ivory
År: 1992
Genre: Drama, Romantik
Howards End
Titel: Ett rum med utsikt
Originaltitel: A Room with a View
Regissör: James Ivory
År: 1985
Genre: Drama, Romantik
Ett rum med utsikt

Elaine Cassidy, Laurence Fox, Rafe Spall, Sophie Thompson, Mark Williams (I), Timothy Spall, Sinéad Cusack, Elizabeth McGovern, Timothy West, Tom Stewart, Christine Kavanagh

Andrew Davies

Drama

Storbritannien
Diskussioner om A Room with a View  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Room with a View (3 st)
Honeychurch (Anmäl)   7/3 2009
För mig är det obegriplgt varför man valt att göra en ny filmversion när man med filmen från 1986, enligt mig skapat ett klockrent filmiskt mästerverk. All magi och subtilitet som genomsyrade föregångaren är naturligtvis som bortblåst i denna bleka kopia som enbart resulterar i en pannkaksversion. Så, nej tack till denna version!
Mikrooben (Anmäl)   22/4 2008
Tja, det är en sånhär film som säger (medvetet eller ej) läs boken för den är fantastisk. Varje scen antyde denna berättelse är över det vanliga något fantastiskt, något högt kultiverat, men som vanlig filmtittare så ser man inget magnifikt bara en rätt okej film, med skådisar som spelar över lite nu och då
Mara Jade (Anmäl)   28/11 2007
I jämförelse med versionen från 1986 är denna film tänligen blek, det hade varit bättre om Laurence Fox och Rafe Spall hade bytt roller med varandra, då hade filmen nog blivit ett snäpp intressantare.