A Royal Night Out

Originaltitel: A Royal Night Out
Regissör:Julian Jarrold
Utgivningsår:2015

Om A Royal Night Out:

Det är maj 1945, andra världskriget är slut och över hela världen firar människor fredsdagen. London svämmar över av glädje och lycka och många ger sig ut för att delta i festligheterna. Två tonårssystrar tillåts för första gången att själva ge sig ut i natten och de hamnar i ett fantastiskt äventyr som är som en första dejt. Glädjeruset gör att de kommer hem alldeles för sent… Hemma är Buckingham Palace och de partysugna tonåringarna är prinsessan Margaret och hennes syster, blivande drottningen av England, Elizabeth II.

Titel: The King's Speech
Regissör: Alan Rickman
År: 2014
Genre: Drama, Komedi, Romantik
A Little Chaos

Sarah Gadon, Bel Powley, Emily Watson, Rupert Everett, Jack Reynor, Roger Allam, Ruth Sheen, Jack Laskey, Jack Gordon, Laurence Spellman, Sophia Di Martino, Hayley Squires, Fiona Skinner, Emma Connell, Mark Hadfield, Tim Potter, Geoffrey Streatfeild

Trevor De Silva, Kevin Hood

Drama, Romantik, Thriller

Storbritannien
Diskussioner om A Royal Night Out  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Royal Night Out (7 st)
idaho1981 (Anmäl)   13:59 7/7
Bra skådespel, men karaktärerna blir lite för mycket karikatyrer.
mammene (Anmäl)   26/2 2016
Här har man lyckats skoja till det med det något strikta brittiska kungahuset, under ytan finns det humor. Tiden är intressant med dess glädjeyra över freden och mycket finns att upptäcka där ute för en kväll. De två prinsessorna görs mycket bra av Sarah Gadon och Bel Powley, en trevlig film helt enkelt. Kul också att upptäcka DI Fred Thursday i en annan skepnad.
Sture Stenhög (Anmäl)   23/2 2016
En kul idé, och resultatet blev en trevlig film. Det är givetvis inte en seriös historisk film på något vis, men det känns som att den är gjord i den tidens anda snarare än berättad genom ett modernt filter, och det är alltid välkommet. Segeryrans folkvimmel är väl återskapat, och det känns lite som att man får sig en rundtur genom 1945 års London. Både Sarah Gadon och Bel Powley sköter sig dessutom bra, och det är konstant lite småroligt. Den kommer ju inte direkt gå till filmhistorien, men det är en sevärd lättviktare
fridenpaden (Anmäl)   15/12 2015
Trevlig historia.