A Scene at the Sea

Originaltitel: Ano natsu, ichiban shizukana umi
Regissör:Takeshi Kitano
Utgivningsår:1992

Om A Scene at the Sea:

En romantisk film om en dövstum som älskar att surfa. En Takeshi Kitano film helt utan gangsters!

Titel: Surfer, Dude

Susumu Terajima, Kurôdo Maki, Hiroko Oshima, Sabu Kawahara, Nenzo Fujiwara

Takeshi Kitano

Drama, Komedi, Romantik

Japan
Diskussioner om A Scene at the Sea  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Scene at the Sea (31 st)
Punkliv (Anmäl)   6/6 2015
Kitano lyckas än en gång att med långsamt och stillsamt tempo, sparsam dialog och simplistiskt foto suga fast mig ifrån första till sista bildruta i denna hypnotiska och meditativa film. Det pratas som sagt inte särskilt mycket - det behövs inte, för Kitano säger så mycket och förmedlar så många känslor med sina bilder att ord är överflödiga. Vackert, rörande, värmande, sorgligt. Jag är under filmens gång nära till både skratt och tårar. Fantastiskt.
amam (Anmäl)   25/9 2011
Jag är så svag för surfingfilmer. Den här är en skön och mysig sådan som långsamt och trevligt lunkar på tills det lite oväntade slutet.
NtoNW (Anmäl)   20/11 2010
Tyckte den började bra men segade till sig i mitten. Lite för mycket surftävlingsbilder för mig. Stabil 3a.
levelfive (Anmäl)   16/9 2010
kitano vet hur man gör väldigt vackra filmer med fantastisk musik. han imponerar återigen. det är kul att han gör en film helt utan action - detta är första försöket och senare dramafilmer är bättre men denna var ändå riktigt bra. stabil 3a.
Mlady Milenka (Anmäl)   4/4 2010
Skön är verkligen det rätta ordet att beskriva den här filmen med. Jag tänkte stänga av flera gånger då jag tyckte det var ganska intetsägande och lite tråkigt, men det gick inte för det var skönt att fortsätta titta och jag vaggades in i stämningen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Scene at the Sea