A Season on the Brink

Originaltitel: A Season on the Brink
Regissör:Robert Mandel
Utgivningsår:2002

Om A Season on the Brink:

Verklighetsbaserad film baserad på John Feinsteins bok. Det är en krönika över basketballaget Indiana under säsongen 1985-86, när Knight gav Feinstein fri access till laget, träningar, möten och överläggningar.

Brian Dennehy, Al Thompson, Benz Antoine, James Lafferty, Dan Becker, Patrick Williams, Michael James Johnson (I)

John Feinstein, David W Rintels

Drama

USA, Tyskland
Med i listor: Basket
Diskussioner om A Season on the Brink  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Season on the Brink (4 st)
CHNE (Anmäl)   10/2 2008
Den var intresant men det hände igentligen ingenting så ej värd ett högre betyg
Anwest (Anmäl)   4/12 2007
Helt ok rulle, äntligen en sportfilm (jag är sportnörd) där matcherna knappt får någon plats utan allt fokuseras på Bobby Knights karaktär. Maxmackans kommentar nedan är först riktig, sedan felaktig. Man BÖR veta vem Bobby Knight var/är innan man ser denna film för att få ut något av den, han var/är lika överdjävlig mot sin omgivning som han gestaltas i filmen.
lyriclace (Anmäl)   2/12 2007
Ingen höjdarfilm. Bobby Knight är dock en intressant personlighet vilket gör att filmen kan vara sevärd om man inte har något bättre för sig.
MaxMackan (Anmäl)   15/1 2006
Den här verkar inte så många ha sett. den sög iaf totalt. Brian Dennehy skriker igenom hela filmen. Vet inte ens om den varit intressant om man känt till Bobby Knight sen innan. troligen inte.