A Simple Favor

Originaltitel: A Simple Favor
Regissör:Paul Feig
Utgivningsår:2018

Om A Simple Favor:

En mammabloggare i en småstad upptäcker att hennes bästa vän har försvunnit.

Titel: Suburbicon
Regissör: David Fincher
År: 2014
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Gone Girl

Anna Kendrick, Blake Lively, Henry Golding, Andrew Rannells, Linda Cardellini, Jean Smart, Rupert Friend, Eric Johnson (I), Dustin Milligan, Bashir Salahuddin, Joshua Satine, Ian Ho, Sarah Baker (I), Glenda Braganza, Kelly McCormack, Aparna Nancherla

Jessica Sharzer

Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Une petite faveur, A Simple Favour

USA, Kanada
Diskussioner om A Simple Favor  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Simple Favor (16 st)
Johjt (Anmäl)   07:12 21/7
Lite väl tramsigt och överdrivet ibland. Hade nog fått en 4a annars. Men hamnar tillslut på en svag trea för en genomtänkt idé.
HerrNenne (Anmäl)   23:31 10/6
I botten finns en idé till en riktigt bra film och är tidvis på väg dit ibland, lite pga Kendrick och sjukt mycket pga Lively, men den hittar aldrig dit. Svårt att sympatisera med någon alls, vare sig det är pga omoral eller för att man dummifierar personen, och filmen förstör hela sin känsla med otroligt avgörande misslyckade försök till humor vid absolut fel tillfällen.
JPerlie (Anmäl)   09:53 1/5
Hade för höga förväntningar när jag tog mig andenna. Kendrick är som hon är vilket var stundtals kul men va fan. Blake Lively är väl den som levererar högst i denna. Hade hoppats på ett lite mer twistat slut.
RunRiot (Anmäl)   00:36 21/3
Det känns som att Paul Feig inte var helt hundra på om han ville göra en komedi eller en thriller och resultatet är väl sådär... Visserligen skönt med en lite lättsammare film av den här typen, men tyvärr känns det mest tillkonstlat och blir aldrig riktigt intressant, trots starka skådespelarprestationer. Slutet är också riktigt dåligt. Filmen kunde ha gjorts betydligt bättre, men jag vet också sedan innan att jag inte är ett fan av Feig.
Sture Stenhög (Anmäl)   04:12 10/3
Förvånansvärt lyckad genrehybrid. Visst blir det lite tramsigt ibland, och historien har inte mycket originellt att bjuda på, men filmen törs ta ut svängarna lite och överraskar stundtals med sin humor. Som samtidssatir är den hyfsat lyckad, åtminstone klart bättre än vad man är van vid. Anna Kendrick blir lätt lite jobbig, men passar onekligen väldigt bra i en sådan här roll. Det är dock Blake Lively som imponerar mest. Jag kan inte påstå att jag brukar ha speciellt höga förväntningar på den här typen av filmer, men den här bjöd på god underhållning
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Simple Favor