A Simple Life

Originaltitel: Tao jie
Regissör:Ann Hui
Utgivningsår:2011

Om A Simple Life:

Tao har jobbat för familjen Leung i över 60 år. Nu är Roger den enda som är kvar och allt förflyter som vanligt tills Ah Tao får en stroke. Roger börjar ta hand om sin före detta hemhjälp och vänskapen kvarstår trots att rollerna byts.

Andy Lau, Sammo Hung Kam-bo, Anthony Wong Chau-sang, Tsui Hark, Wang Fuli, Paul Chun, Qin Hailu, Deannie Yip

Susan Chan, Lee Yan-lam

Drama

Hongkong
Diskussioner om A Simple Life  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Simple Life (8 st)
Zebulonm (Anmäl)   23:15 7/4
En väldigt fin berättelse....
pufred (Anmäl)   26/12 2017
Verkligen fin. Deannie Ip är fantastisk. Så befriande att se en film som inte skyndar på, med värme, mänsklighet, vänlighet
BrutusBeefcake (Anmäl)   14/8 2015
En otroligt fin film! Den startar perfekt och avslutas perfekt, sorgligt men ändå hjärtvärmande på samma gång där Ann Hui verkligen hittat den perfekta balansen och håller fötterna på jorden. Extra kul med scenen med Sammo Hung och Tsui Hark, log för mig själv då. (12-/15)
Redfield4ever (Anmäl)   21/9 2013
Simpel, men väldigt fin. Deanie Ip är jättebra som Ah Toa.
Mekong (Anmäl)   14/4 2013
Vackert, lite sorgligt och samtidigt hjärtevärmande. Handligen är ju inte speciellt svår, filmen flyter liksom bara på ändå. Och det blir möjligen lite väl långsamt till tider.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Simple Life