En enda man

Originaltitel: A Single Man
Regissör:Tom Ford
Utgivningsår:2009

Om En enda man:

Filmen utspelar sig i Los Angeles 1962, under kulmen av Kubakrisen, och är berättelsen om George Falconer, en brittisk collegelärare som kämpar för att finna meningen med livet efter att Jim, hans partner sedan lång tid tillbaka, gått bort. George lever i det förflutna och har svårt att tro på framtiden och vi får följa honom under en dag i livet, en dag då möten och en serie händelser leder till att han måste bestämma sig för om han tycker att det faktiskt finns någon mening med livet.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Moonlight
Regissör: Barry Jenkins
År: 2016
Moonlight

Colin Firth, Julianne Moore, Nicholas Hoult, Matthew Goode, Jon Kortajarena, Paulette Lamori, Ryan Simpkins, Ginnifer Goodwin, Teddy Sears, Paul Butler, Aaron Sanders, Lee Pace, Adam Shapiro, Keri Lynn Pratt

Tom Ford, David Scearce

Drama

Recension En enda man

- niklasringdahl sätter betyg 3 och skriver:
Colin Firth gör sitt kanske bästa framträdande på bra många år som den kvarlämnade spillran i ett krossat kärlekspar. En mästare på de små gesterna som också blev nominerad till en Oscar för sin insats. Det utdragna malandet av sorg blir dock lite väl långsamt till slut, det dröjer ganska länge innan det möter något slags motstånd i form av Julianne Moores underbart dekadenta granne. Även Nicholas...

Recension av En enda man - Läs hela!

Diskussioner om En enda man  (0 diskussioner)
Kommentarer om En enda man (214 st)
Zarquon (Anmäl)   28/5 2018
Långsam, melankolisk, och grymt bra foto.
Jamesa (Anmäl)   22/11 2017
No-sir-rie. Kändes dessutom lite skitnödig.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
abnormal (Anmäl)   15/10 2017
Vacker och välspelad film som griper tag.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
60-tals miljöerna (alla detaljer rätt) är helt fantastiska, mycket vackert. Härligt foto. Men tyvärr så tycker jag att historien som berättas med dessa fina bilder är inskränkt och charmlös
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En enda man
Se filmen