A Soldier's Prayer

Originaltitel: Ningen No Joken 3
Regissör:Masaki Kobayashi
Utgivningsår:1961

Om A Soldier's Prayer:

Kaji är av de få överlevande japanska soldater efter Sovjets blixtoffensiv mot Manchuriet i krigets slutskede. Tillsammans med andra japaner på flykt i det ödsliga landskapet tvingas han bevittna människans andliga förfall i desperata tider och finner sig kämpandes mot kinesiska rebeller, ryska soldater, japansk självmordslusta, hunger och elände. Sista delen i Kobayashis trilogi.

Titel: Road to Eternity
Regissör: Elem Klimov
År: 1985
Film nr.: 11989
Gå och se ...

Chishû Ryû, Taketoshi Naitô, Nobuo Kaneko, Tatsuya Nakadai, Kyôko Kishida, Michiyo Aratama, Hideko Takamine, Tamao Nakamura, Yusuke Kawazu, Reiko Hitomi, Fujio Suga, Keijiro Morozumi, Kin Sugai

Jumpei Gomikawa, Koichi Inagaki, Masaki Kobayashi, Zenzo Matsuyama

Drama, Krig

The Human Condition 3

Japan
Diskussioner om A Soldier's Prayer  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Soldier's Prayer (10 st)
MindAtPlay (Anmäl)   11/9 2012
Kan bara betygsätta detta som en helhet, den färgade flera dagar där jag hela dagarna längtade efter att komma hem och se vidare. Som livet självt. 5.
Sznax (Anmäl)   30/1 2011
Den avslutande delen, i den kanske allra mest imponerande filmtrilogin genom tiderna, håller även den allra högsta klass. Första halvan av filmen är oerhört stark och liknar verkligen inget annat. Fotot är så vackert att man itne vart man skall ta vägen. Hur de hittat så fantastiska platser att filma på är ett mirakel. Dock så tappar filmen fart mot slutet och till slut blir det för långdragit (filmen borde slutat 5 minuter tidigare). Helheten är ändå oerhört bra. Betyg 9.0
foppa99 (Anmäl)   4/4 2010
denna del:3 men trilogin totalt: stark 4a
the fox (Anmäl)   7/12 2009
Överlag är hela triologin en besvikelse. Men, missförstå mig inte, allt har hög klass men det är bara del 1 som får mig i den emotionella gungning som jag hade hoppats mer på. Ingen direkt munter upplösning. Hela trilogin är en klockren 3a.
the fox (Anmäl)   7/12 2009
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Soldier's Prayer