A Star Is Born

Originaltitel: A Star Is Born
Regissör:Bradley Cooper
Utgivningsår:2018

Om A Star Is Born:

Countrystjärnan Jackson Maine upptäcker en supertalang i okända Ally. De blir förälskade och han leder henne till rampljuset, men medan Allys karriär skjuter i höjden dras Jackson med alkoholism och inre demoner.

Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott, Andrew Dice Clay, Anthony Ramos, Rafi Gavron, Dave Chappelle, Michael Harney, Ron Rifkin, Barry Shabaka Henley, Michael D Roberts, Greg Grunberg, Jacob Schick, Drena De Niro, Marlon Williams (III)

Bradley Cooper, Will Fetters, Eric Roth

Drama, Romantik

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om A Star Is Born  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Star Is Born (11 st)
Bomkia (Anmäl)   14:27 20/10
Fantastisk musik, väl anpassat manus och bra skådespelare. What's not to like. Särskilt Sam Elliot gör en riktigt fin prestation. 4+
karlmats (Anmäl)   23:26 9/10
Det värker i hjärtat, men det får man tåla, man är ju för helvete karl, och ingen ska kalla en blöt eller sentimental. Ja så sjöng Svenne Rubins, men nog känner man sig bra sentimental allt när tårarna tittar fram i biosalongen. Vilken multitalang han är alltså den här Bradley Cooper. Från halvdan sidekick i Alias till lite komediroller och nu på senare år börjar han ju t.o.m. bli en riktigt bra skådis. Regidebuten klarar han med flygande färger och karln har ju varit med och skrivit manus och sjunger sina egenskrivna låtar live på scen också. Bra jävla låtar är det också. Det är överlag en film som känns väldigt kompetent och med äkta känslor i botten, mycket svärta fanns det här för den som gillar sånt. Lady Gaga är väl ingen Oscarsvinnare kanske men att som artist komma in och leverera så här pass bra på duken är ändå klart över förväntan. Nu är det bara att köra lite soundtrack på Spotify och sen se om den här vid tillfälle och då kanske fundera lite till på om den ska upp ett snäpp eller ej. Just nu stannar den på en ganska stark 3a men med min hårda skala är det verkligen inget att skämmas för.
Bernhard99 (Anmäl)   21:13 8/10
Fin , men måste trösta nioåringen nu innan hon somnar. Filmen berörde!
Mikael602 (Anmäl)   22:37 7/10
Det var längesedan jag blev så tagen och berörd av den här typen av film/genre. Både Lady Gaga och Bradley Cooper gör helt fantastiska skådespelarprestationer.
badpanda1606 (Anmäl)   13:54 7/10
Jag förälskade mig fullkomligt i denna film. Bradley's regidebut är fenomenal likaså hans skådespeleri. Gaga förvånade mig med fantastiskt skådespeleri och musiken är grym. Min favoritfilm år 2018
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Star Is Born
Se filmen