A Star Is Born

Originaltitel: A Star Is Born
Regissör:Bradley Cooper
Utgivningsår:2018

Om A Star Is Born:

Countrystjärnan Jackson Maine upptäcker en supertalang i okända Ally. De blir förälskade och han leder henne till rampljuset, men medan Allys karriär skjuter i höjden dras Jackson med alkoholism och inre demoner.

Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott, Andrew Dice Clay, Anthony Ramos, Rafi Gavron, Dave Chappelle, Michael Harney, Ron Rifkin, Barry Shabaka Henley, Michael D Roberts, Greg Grunberg, Jacob Schick, Drena De Niro, Marlon Williams (III), Eddie Griffin

Bradley Cooper, Will Fetters, Eric Roth

Drama, Romantik

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om A Star Is Born  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Star Is Born (41 st)
Björkman (Anmäl)   21:38 20/2
Magisk första halvan, men tappar sedan en hel del under en ganska tam och förutsägbar andra halva. Lady Gaga överraskar och briljerar. Cooper är också han mycket bra. En av förra årets bättre filmer, helt klart.
Anders Axelsso (Anmäl)   23:33 16/2
Andra halvan lyfter 3:an till en fyra. Allt gick lite för enkelt och snabbt i början. Innehåller dock dock några riktigt starka scener med Jackson och hans storebror.
annihilat0r (Anmäl)   21:38 7/2
En stark och intim bioupplevelse. En rad oförglömliga scener. Imponerande trovärdiga skådespelarinsatser. Blir eventuellt bedömd som 2018 års bästa film, vilket är helt okej med mig.
Tobbiee (Anmäl)   16:33 6/2
Musiken är fantastisk. Skådespeleriet likaså, speciellt Gaga. Helt otroligt bra! Och för allt i världen, lyssna absolut inte på Engravadlax.
Muhammed (Anmäl)   07:39 6/2
Fängslande film med bra skådespeleri, det är dock musiken som bär den. Tidvis ganska seg, helt i onödan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Star Is Born
Se filmen