Betyg idag: 1 142 Besökare idag: 4 451

Originaltitel: A Star Is Born
Regissör:Bradley Cooper
Utgivningsår:2018

Om A Star Is Born:

Countrystjärnan Jackson Maine upptäcker en supertalang i okända Ally. De blir förälskade och han leder henne till rampljuset, men medan Allys karriär skjuter i höjden dras Jackson med alkoholism och inre demoner.

Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott, Andrew Dice Clay, Anthony Ramos, Rafi Gavron, Dave Chappelle, Michael Harney, Ron Rifkin, Barry Shabaka Henley, Michael D Roberts, Greg Grunberg, Jacob Schick, Drena De Niro, Marlon Williams (III)

Bradley Cooper, Will Fetters, Eric Roth

Drama, Romantik

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om A Star Is Born  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Star Is Born (23 st)
pontuselias (Anmäl)   19:52 16/12
Bra första- och tredjeakt, den andra kända lite hastig. Inte så mycket oscarbete som jag trodde, välgjord
hmejl (Anmäl)   12:15 16/12
Kanonrulle! Förstås klyschigt att handlingen handlar om alkohol och droger när det kommer till musiker men nåja. I övrigt förutsägbar men ändå väldigt känslosam. Dock ställer jag mig frågande till om Lady Gaga av alla ska vara språkrör när de riktar en känga mot industrialiseringen av musik. Smått ironiskt må jag säga.
Arseenal (Anmäl)   19:19 26/11
Mjäe, tycker att själva historien känns lite för hafsig och ibland sker tidshopp som jag inte riktigt diggar. Hade dessutom väntat mig av musiken, tycker den i stora drag är ganska intetsägande. Även less på filmer (framförallt i musikgenren) där alkohol och droger har en huvudroll i handlingen. Lady Gaga och Cooper är trots allt bra.
Hans Moleman (Anmäl)   23:29 25/11
Både Bradley och Lady Gaga är grymt bra, men handlingen går lite på "snabbspolning" ibland vilket gör att lite känsla försvinner. Stark trea/svag fyra.
Catwalker (Anmäl)   23:45 17/11
Bättre och sorgligare än jag trott. En fin regidebut av Cooper och Gaga strålar i huvudrollen mest av alla tycker jag (trots att hon skriksjunger ibland), Bradley är lite väl muntlig och whiskeyhes. Jättefin kemi mellan dem och man tror både på på kärleken emellan dem (kanske för att jag själv drunknar i deras vackra ögon haha) och coopers/Elliots lite svåra, tysta broderskap. Fenomenal musik, både musik och text, inte känt så starkt för ett soundtrack sedan Country strong för ett gäng med år sedan, duon sjunger topnotch. Tappar lite i mitten och kunde varit 20-30 minuter kortare, det oväntade slutet är starkt. Sedan finns det några favvomoment som när Bradley faller i baren och "shallow" första gången på scenen när man bara ler/ryser.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Star Is Born
Se filmen