A Star Is Born

Originaltitel: A Star Is Born
Regissör:Bradley Cooper
Utgivningsår:2018

Om A Star Is Born:

Countrystjärnan Jackson Maine upptäcker en supertalang i okända Ally. De blir förälskade och han leder henne till rampljuset, men medan Allys karriär skjuter i höjden dras Jackson med alkoholism och inre demoner.

Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott, Andrew Dice Clay, Anthony Ramos, Rafi Gavron, Dave Chappelle, Michael Harney, Ron Rifkin, Barry Shabaka Henley, Michael D Roberts, Greg Grunberg, Jacob Schick, Drena De Niro, Marlon Williams (III), Eddie Griffin

Bradley Cooper, Will Fetters, Eric Roth

Drama, Romantik

Diskussioner om A Star Is Born  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Star Is Born (61 st)
Julius (Anmäl)   02:26 28/4
Generisk musik och förutsägbart rakt igenom.
vonadel (Anmäl)   01:49 21/4
Så har även jag sett denna hajpade film. Lever den då upp till förväntningarna? Ja, jag tycker nog faktiskt det. Bra musik och gripande. Kändes lite orealistisk ibland, men har överseende med det då det i övrigt finns mycket bra. 8/10
starsky (Anmäl)   16:59 15/4
För att vara så oscars-hajpan som den är så tycker jag storyn var rätt platt. Så även berättandet även om den var smått gripande här och där. I övrigt har Gaga en jäkla pipa och Cooper spelar jättebra som sliten musiker. Sevärd men inget mästerverk.
Jannebanan (Anmäl)   10:54 14/4
En riktigt bra första halva, sedan faller den in i Hollywoodcoman på riktigt och tappar allt. Synd för det är mycket som är bra med den.
Krilledood (Anmäl)   22:09 12/4
Riktigt bra första halva med makalös musik och härliga roller. Tyvärr tappar filmen bort sig själv ungefär halvvägs, musiken vissnar, tempot dalar och det blir oinspirerad och långtråkigt att se klart filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Star Is Born