A Streetcar Named Desire

Originaltitel: A Streetcar Named Desire
Regissör:John Erman
Utgivningsår:1984

Om A Streetcar Named Desire:

Blanche flyttar in hos sin syster och hennes man under märkliga omständigheter som fört henne till New York. Spänningen och erotiken är i hetluften direkt då hon valsar in förförande men vem är egentligen den mest manipulerande galningen?

Ann-Margret, Treat Williams, Beverly D'Angelo, Randy Quaid, Erica Yohn, Rafael Campos, Ric Mancini, Fred Sadoff, Elsa Raven, Tina Menard, Raphael Sbarge

Oscar Saul

Drama

Med i listor: Tennessee Williams
Diskussioner om A Streetcar Named Desire  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Streetcar Named Desire (3 st)
39steps (Anmäl)   12/8 2013
Gammal tv-teater har så mycket att erbjuda men blir tyvärr lite bortglömd och det är synd. Den här versionen av Williams klassiska pjäs är otroligt bra. Såg den första gången för flera år sen men vissa scener är fortfarande tydliga för mig, minns hur berörd och gripen jag blev. Jag måste faktiskt säga att jag tycker bättre om den här versionen än den från 1951 och det säger inte lite. Ann-Margret visar att hon inte bara är en show-artist utan en stor karaktärsskådespelerska också!
LinjeLusta (Anmäl)   20/10 2010
En riktigt bra, välgjord och gripande tv-film efter Tennessee Williams fantastiska pjäs. Blev väldigt tagen av de här filmen och kan varmt rekommendera den!!
stars (Anmäl)   29/8 2007
Kammarspeldrama i nyinspelning (TV-film) till originalet med Marlon Brando från 1951. Helt okej men blir lite långrandig och överdramatisk.