A Tale of Two Sisters

Originaltitel: Janghwa Hongryeon
Regissör:Kim Ji-woon
Utgivningsår:2003

Om A Tale of Two Sisters:

Två unga systrar återvänder hem efter vad som verkar vara en längre bortavaro. Där tas de emot av deras märkligt kyliga pappa och deras en smula uppskruvade styvmamma. De båda systrarna ser ut att ha en mycket nära, nästan symbiotisk relation, och spänningarna stiger snart mellan dem och styvmamman. Dessutom börjar den äldre systern drömma mardrömmar och se syner av det mer obehagliga slaget.

Titel: The Uninvited

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Sydkorea

Recension A Tale of Two Sisters

- Berglomi sätter betyg 4 och skriver:
Asiaterna har producerat mycket skräckfilm på senare år. Mitt första möte med denna skräckfilmskultur, var nog liksom för många andra - Ringu. Filmen lämnade mig med gåshud och jag var vettskrämd så fort jag såg en tv-apparat eller telefonlur. Det var kärlek vid första ögonkastet. Det som följde var en intensiv jakt på all slags asiatisk producerad skräckfilm. Efter att betat av ett större antal filmer...

Recension av A Tale of Two Sisters - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Jönköpings Filmfestival 2005, Skövde filmfestival 06
Diskussioner om A Tale of Two Sisters  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Tale of Two Sisters (442 st)
Bumbi78 (Anmäl)   7/6 2018
Stilig och med en bra berättarteknik. Inte helt säker på att jag hängde med i alla svängar på slutet, men en okej skräckfilm är det definitivt.
Filmfantast86 (Anmäl)   6/10 2017
Kass
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Med snygg bildsättning och ett schysst soundtrack berättas här en alldeles omöjlig historia. Fattar inte mycket av det här. Kanske skulle det klarna vid en andra titt. Men vem vill se sån här skit två gånger
cannibalrice (Anmäl)   16/3 2016
Fifan. Jag blev helt paranoid av det smygande tempot i denna film.
fabbe86 (Anmäl)   13/3 2016
Vet inte, gav mig inte så mycket. Oklart om jag förstod allt men vad var det å andra sidan att förstå? Snygg men rätt ointressant. På teman vi sett lite för många gånger.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Tale of Two Sisters