A Virgin Among the Living Dead

Originaltitel: Christina, princesse de l'érotisme
Regissör:Jesus Franco
Utgivningsår:1973

Om A Virgin Among the Living Dead:

En ung kvinna anländer till släktingar för att hämta sitt arv, men upptäcker att alla är levande döda.

Howard Vernon, Christina von Blanc, Britt Nichols, Rosa Palomar, Anne Libert, Jesus Franco, Nicole Guettard, Nadine Pascal, Rose Kiekens, Paul Muller, Alice Arno

Jesus Franco

Komedi, Vuxenfilm, Skräck

Christina, Princess of Eroticism

Frankrike, Italien, Liechtenstein, Belgien
Med i listor: Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om A Virgin Among the Living Dead  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Virgin Among the Living Dead (13 st)
Dele (Anmäl)   4/1 2016
Här finns några få estetiskt effektiva scener. I övrigt så är manuset riktigt tramsigt, och i stort sett alla kvinnor får visa sig nakna. Gäsp. Betygstvåan är svag.
Ondskapt (Anmäl)   29/7 2013
Här har vi Franco i sitt esse, en Franco som bryr sig om mer än att mata oss överfulla med stel dialog eller eviga sleazescener. Flum bjuds det på i överflöd, men det är väldigt snyggt och fascinerande konstigheter som Franco dukar upp här. Stämningen finns och förstärks av att budgeten är påtagligt halvlåg, miljöerna och musiken gör också sitt. Sen tackar man ju inte nej till att se Howard Vernon plinka iväg på pianot som en besatt, eller varför inte se Jess själv spela en skumt utvecklingsstörd figur? Hur som helst så är det här ett bevis på att Franco kunde betydligt mer än skräp. Bästa Franco hittills för min del.
dudson (Anmäl)   10/11 2011
Franco flumm när det var som mest&värst,,men måste infoga att ibland är det väldigt konstnärligt visuellt på sina ställen,,och slutet är riktigt vackert!!
Terran (Anmäl)   5/11 2010
Det som är bra är jättebra, och det som är dåligt är jättedåligt. Detta resulterar i medelbetyget 2,5, och så plusar man på lite för den snygga titeln och den snygga tjejen. Då blir det en svag trea :)
Ihsahn (Anmäl)   20/6 2009
Det finns många frågor som aldrig kommer få något svar. Vad handlade den här filmen om egentligen? Vad var dröm och vad var verklighet? Varför allt tjat om voices of death? Och viktigast av allt: vem är så dum att han ger finansieringspengar till en så inkompetent klåpare som Jesus Franco? Frågor frågor... Kan tilläggas att jag såg den här när jag åkte tåg, vilket den inte var helt lämplig för alla gånger.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Virgin Among the Living Dead