A Walk to Remember

Originaltitel: A Walk to Remember
Regissör:Adam Shankman
Utgivningsår:2002

Om A Walk to Remember:

Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan. Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball. När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade. Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt.

Titel: Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta
Originaltitel: P.S. I Love You
Regissör: Richard LaGravenese
År: 2007
P.S. I Love You

Shane West, Mandy Moore, Daryl Hannah, Peter Coyote, Lauren German, Clayne Crawford, Al Thompson, Paz de la Huerta, Jonathan Parks Jordan, Matt Lutz, David Andrews, David Lee Smith, Xavier Hernandez, Marisa Miller, Paula Jones, Erik Smith

Karen Janszen

Drama, Romantik

Recension A Walk to Remember

- jevlageek sätter betyg 3 och skriver:
Aldrig i livet, var min första tanke när min kompis sa att jag borde se denna film. Inte efter att ha hört vad den handlade om. Men trots mina motargument blev jag tvingad att se den och det är inget som jag ångrar. Jamie Sullivan (Mandy Moore) är den typiska High School-tönten. Landon Carter (Shane West) är den klassiska coola killen i skolan och umgås naturligtvis med de tuffa i skolan. Efter...

Recension av A Walk to Remember - Läs hela!

Med i listor: Nicholas Sparks
Diskussioner om A Walk to Remember  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Walk to Remember (476 st)
Rai (Anmäl)   21/10 2018
Typisk fjanteri men funkar att se...
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Jag förvånas över alla lovord, det här når ju inga högre höjder. En kärlekshistoria med klassiskt upplägg och med frireligiös prägel som känns ganska så patetisk. Handlingens vändning och det allvarligt smäktande slutet är filmens räddning
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/8 2016
Urusel på alla sätt och vis! Ingen handling över huvud taget, kasst manus, usla skådespelare och kass musik!
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Väldigt förutsägbar men den klarar sig gott för det är en riktigt fin film. 7.0/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Walk to Remember