A Walk to Remember

Originaltitel: A Walk to Remember
Regissör:Adam Shankman
Utgivningsår:2002

Om A Walk to Remember:

Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan. Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball. När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade. Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt.

Titel: Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta
Originaltitel: The Lucky One
Regissör: Scott Hicks
År: 2012
The Lucky One
Titel: Förr eller senare exploderar jag
Originaltitel: The Fault in Our Stars
Regissör: Josh Boone
År: 2014
Genre: Drama, Romantik
Förr eller senare exploderar jag

Shane West, Mandy Moore, Daryl Hannah, Peter Coyote, Lauren German, Clayne Crawford, Al Thompson, Paz de la Huerta, Jonathan Parks Jordan, Matt Lutz, David Andrews, David Lee Smith, Xavier Hernandez, Marisa Miller, Paula Jones, Erik Smith

Karen Janszen

Drama, Romantik

Recension A Walk to Remember

- Loomis sätter betyg 3 och skriver:
Britney Spears vet vi alla vem det är. Hennes kollega i samma bransch, Mandy Moore däremot kanske inte är lika välbekant vilket helt enkelt beror på att hon inte lyckats sålt lika många plattor. Men just nu spelar det ingen som helst roll för Moore sopar mattan med Spears på vita duken. Moore var så duktig att hon vann ”Bästa kvinnliga genombrott” på MTV Movie Awards förra året. ”A walk to remember”...

Recension av A Walk to Remember - Läs hela!

Med i listor: Nicholas Sparks
Diskussioner om A Walk to Remember  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Walk to Remember (476 st)
Rai (Anmäl)   21/10 2018
Typisk fjanteri men funkar att se...
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Jag förvånas över alla lovord, det här når ju inga högre höjder. En kärlekshistoria med klassiskt upplägg och med frireligiös prägel som känns ganska så patetisk. Handlingens vändning och det allvarligt smäktande slutet är filmens räddning
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/8 2016
Urusel på alla sätt och vis! Ingen handling över huvud taget, kasst manus, usla skådespelare och kass musik!
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Väldigt förutsägbar men den klarar sig gott för det är en riktigt fin film. 7.0/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Walk to Remember