A Wednesday

Originaltitel: A Wednesday
Regissör:Neeraj Pandey
Utgivningsår:2008

Om A Wednesday:

En onsdag berättar vad som äger rum mellan klockan 2 och 6 en onsdag i Mumbai. Händelser som inte finns med i några register. Vad som händer när vanliga människor blir orättvist behandlade och oskyldiga dör vid ett bombdåd.

Naseeruddin Shah, Anupam Kher, Jimmy Shergill, Veerendra Saxena, Deepal Shaw, Aamir Bashir, Vijay Bhatia, Rajendra Chawla, Snehal Dabi, Rohitash Gaud, Gaurav Kapoor, Aayam Mehta, Kali Prasad Mukherjee, Alok Narula, Chetan Pandit, Parth, Parag Tyagi

Neeraj Pandey, Neeraj Pandey

Drama, Thriller

Indien
Diskussioner om A Wednesday  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Wednesday (6 st)
andmoreagain (Anmäl)   2/12 2018
Helt jävla sanslöst att den här filmen har funnits med på imdbs top 250.
Barneyk (Anmäl)   25/6 2018
Helt okej, funkar absolut. Men mycket mer än så är det verkligen inte.
madox (Anmäl)   5/7 2010
Indisk film kan inte göras utan att vara barnslig, klyschig, kalkonartad och fjantig. Utöver banala saker som att filmens galning bitch-slappar alla till ljudeffekter från barnprogram så har den trots allt en del substans om man skrapar på ytan. Svårt dock eftersom man skrattar ihjäl sig till hur osubtilt de framställer allt.
jonas79 (Anmäl)   22/9 2009
Jag hade väldigt höga förväntningar på filmen. Hade fått för mig att den skulle handla om Mumbai attacken 2008 men ack så fel jag hade. En ganska o-originell terrorist historia a la Hollywood, tänk Die Hard 3 fast mycket mindre action. Den som gjorde den sevärd var naturligtvis att den var indisk, hade den varit amerikansk så misstänker jag att betyget hade blivit längre.
Czechflash (Anmäl)   10/6 2009
Faktiskt en trevlig liten Bollywood-film som håller intresset filmen igenom. Börjar med en gång intressant, tappar lite när man ska introducera fler karaktärer, men tar sig sedan igen. Bra tempo, musik och foto plus några bra karaktärer. Klarar inte riktigt av att ta nästa steg, men fungerar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Wednesday