Inte för vinnings skull

Originaltitel: A Woman of Substance
Regissör:Don Sharp
Utgivningsår:1983

Om Inte för vinnings skull:

80-åriga Emma Harte, ägare till ett stort affärsimperium, ser tillbaka på sitt liv. Hon kommer ihåg hur det var när hon var ung fattig tjänsteflicka, gravid och övergiven av sin rika älskare. Hon kommer ihåg männen hon har älskat, Blackie O'Neill, vännen som hon alltid har kunnat lita på, och Paul McGill, hennes livs stora kärlek, och hur hon kämpat från fattigdom till framgång.

Titel: Endast det bästa...
Originaltitel: To Be The Best
Regissör: Don Sharp
År: 1986
Genre: Drama, Romantik
Håll drömmen levande

Jenny Seagrove, Deborah Kerr, Barry Bostwick, John Mills, Diane Baker, George Baker, Peter Egan, Christopher Guard, Dominic Guard, Gayle Hunnicutt, Barry Morse, Nicola Pagett, Miranda Richardson, Liam Neeson

Tom Blomquist, Lee Langley

Drama, Romantik, Krig, Mini-serie

Triumfen

Storbritannien
Med i listor: Barbara Taylor Bradford
Diskussioner om Inte för vinnings skull  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inte för vinnings skull (8 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   3/8 2017
Ganska hyfsat.
iz_zy (Anmäl)   28/12 2009
jösses, vilka män! och vilka kyssar!
Mara Jade (Anmäl)   26/5 2009
Har nu plöjt igenom hela miniserien på en kväll. Det hade jag inte direkt räknat med att göra, men det var så trevlig att se om "A Woman of Substance" då det är åratal sedan jag sist såg på den och jag har ju ägt filmen i några år nu så det kändes på tiden att faktiskt ta och se den på dvd vilket verkligen är en fördel istället för att se den på tv ett avsnitt i veckan. En bra miniserie, dock en aning seg i början, men sedan tar sig handlingen och efter att Paul gör entré så blir miniserien riktigt bra.
Namrub (Anmäl)   23/2 2008
Går alldeles utmärkt att slötitta på en seg söndagseftermiddag.
Eaa (Anmäl)   1/12 2007
Betygsätter man alla 4 delar under denna?? för del 4 skiljer ju sig markant från de övriga i standard...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Inte för vinnings skull