Aa bakudan

Originaltitel: Aa bakudan
Regissör:Kihachi Okamoto
Utgivningsår:1964

Om Aa bakudan:

När den forna yakuza-bossen kommer ut ur fängelse upptäcker han att någon med politiker-ambitioner övertagit hans gäng. Han försöker hämnas för att återta kontrollen.

Ikio Sawamura, Eisei Amamoto, Yûnosuke Itô, Akemi Kita, Hideo Sunazuka, Ichirô Nakatani, Koshiji Fubuki

Cornell Woolrich

Komedi, Action, Kriminalare, Musikal

Oh Bomb

Japan
Diskussioner om Aa bakudan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aa bakudan (3 st)
The Jack (Anmäl)   15/6 2012
Roligt lekfull (särskilt i hur den använder rytm och noh-teater), men filmens hysteriska framtoning och dess ofta fåniga humor blir snabbt ganska tröttsam. Men det finns helt klart en hel del skojiga inslag. Den illitterära politikern och sångnumret på banken tillhör höjdpunkterna.
Engravadlax (Anmäl)   12/4 2012
Stil: 5/5; innehåll: buskis... men jävlar vad stilfull buskis.
foppa99 (Anmäl)   25/6 2010
ett sanslöst stil-potpurri!! har aldrig sett något liknande:totaly crazy!! önskar att många kunde få se denna mycket underhållande film, för det förtjänar den! men den har endast 16 röster på IMDB, så det e tyvärr en utopi.