AB Hasse W. Tullberg Stockholm 1920

Originaltitel: AB Hasse W. Tullberg Stockholm 1920
Regissör:Ragnar Ring
Utgivningsår:1926

Om AB Hasse W. Tullberg Stockholm 1920:

En marknadsföringsfilm för företaget AB Hasse W. Tullberg som var aktivt inom både boktryckeri och film under tidigt 1900-tal.

Kortfilm

AB Tullbergs Film

Sverige
Diskussioner om AB Hasse W. Tullberg Stockholm 1920  (0 diskussioner)
Kommentarer om AB Hasse W. Tullberg Stockholm 1920 (6 st)
Tonti (Anmäl)   19/3 2009
Tråkig efter ungefär fem minuter.
KimEkberg (Anmäl)   19/3 2009
tråkig skit som inte borde få finnas här på tipset. åtminstone kunde man ju fått se lite härliga exteriörer, men det är bara en enda lång propagandafilm för ett karaktärslöst företag
Hitschmidt (Anmäl)   19/11 2008
det var intressant att se hur arbetat fungerade på företaget, och även att se hur stockholm såg ut under den tiden. Men den var alldeles för lång. Jag hade varit nöjd med hälften av den tiden.
jimmy ringo (Anmäl)   3/11 2008
Väldigt seg och omständig, men kan som sagt ses som ett tidsdokument. Jag tyckte dock den var trist.
Baykal (Anmäl)   31/10 2008
"Just when I thought I was out, they pull me back in." Kändes som om att det aldrig skulle ta slut, de la fokus på varenda liten syssla i fabriken. Det var dock intressant på sina ställen
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till AB Hasse W. Tullberg Stockholm 1920