Abducted in Plain Sight

Originaltitel: Abducted in Plain Sight
Regissör:Skye Borgman
Utgivningsår:2017

Om Abducted in Plain Sight:

Året är 1974 i en sömnig stad i Idaho då tolvåriga Jan Broberg blir kidnappad av en granne. Men när de arresteras och dottern återvänds väljer familjen att inte åtala hennes kidnappare. Dokumentären undersöker förnekelse och förlåtelse i sitt kartläggande av de komplexa relationer som i detta fall uppstår mellan offer, familj och förövare.

Skye Borgman

Dokumentär

Diskussioner om Abducted in Plain Sight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Abducted in Plain Sight (5 st)
NoWireHangers (Anmäl)   00:30 26/3
Fascinerande historia. Ibland,särskilt i början, hoppar den lite fram och tillbaks i tid vilket gör det lite svårt att greppa exakt i vilken ordning vissa händelser skedde. Som många andra kommenterat här och på andra ställen är föräldrarna verkligen extremt naiva och korkade, men det mest upprörande är att de lät sig utpressas för att skydda sig själva från att (inte särskilt allvarliga) uppgifter skulle hållas hemliga. Hur kan man låta nån komma undan med att ha kidnappat ens dotter för att undvika att folk ska få reda på att man runkat av honom i en bil? Här hade man säkert kunnat utforska hur mormonkyrkan format deras mentalitet i vissa frågor men det gör filmen inte alls. 3
Krille80 (Anmäl)   23:38 12/3
Gillar man True crime så är detta en dokumentär man absolut inte får missa. Aldrig har väl talesättet "När verkligheten överträffar dikten" passat bättre än just här. Inte ens de bästa författarna i världen hade kunnat komma på en historia som detta. Jag kommer aldrig behöva se om denna film för denna historia kommer stanna i minnet. Fascinerande!
Sajmlajm (Anmäl)   19:20 6/2
Intressant historia om hur naiva människor kan vara och hur manipulativa människor kan vara. Storyn är det som är intressant medan dokumentären är upplagd på ett klassiskt amerikanskt sätt.
Rune2000 (Anmäl)   21:39 1/2
Blir mest förbannad på de korkade föräldrarna som gick med på så mycket.
Kayuzuzu (Anmäl)   21:13 26/1
Störd story. Fascinerande!