About Love

Originaltitel: About Love
Regissör:Ten Shimoyama, Yee Chih-yen, Zhang Yibai
Utgivningsår:2005

Om About Love:

Förutsättningen: tre regissörer från tre länder får göra var sin film om kärlek, och så får de krydda med hopp, energi och ensamhet.

Titel: Järn 3:an
År: 2005
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Sad Movie
Titel: Virgin Snow
Originaltitel: Hatsuyuki no koi: Virgin snow
Regissör: Han Sang-hee
År: 2007
Genre: Drama, Romantik
Virgin Snow
Titel: Between Calm and Passion
Originaltitel: Reisei to jônetsu no aida
Regissör: Isamu Nakae
År: 2001
Genre: Romantik
Between Calm and Passion

Yui Ichikawa, Misaki Ito, Ryô Kase, Chen Bo-lin, Yang Rui, Mavis Fan, Alan Kuo, Takashi Tsukamoto, Li Xiaolu, Li Xiaojia

Haruko Nagatsu, Yuji Yamamura, Yee Chih-yen, Shen Wei

Romantik

Taiwan, Kina, Japan

Recension About Love

- niebaotan sätter betyg 4 och skriver:
Japan, Taiwan, Kina. Tre länder som har bidragit med varsin kortfilm av tre relativt fräscha regissörer. Gemensamt för dessa filmer är det styrande ledmotivet kärlek. De är unika, med egen story, där enbart någon karaktär återkommer i mer än en del. Den självklart största likheten finner vi i de kulturella olikheter och språkbarriärer som på något sätt påverkar dess figurer. Filmerna är namngivna efter...

Recension av About Love - Läs hela!

Diskussioner om About Love  (0 diskussioner)
Kommentarer om About Love (29 st)
levelfive (Anmäl)   7/6 2013
helt okej...sammantaget blir det en stark 3a i betyg. jag tycker att den sista delen var bäst!
Ymir (Anmäl)   31/1 2013
Li Xiaolu (◡‿◡✿)
väggar (Anmäl)   9/8 2010
Det är en väldigt stark trea, men det håller faktiskt inte för en fyra. Mittenfilmen var nog nere på en tvåa enligt mig, första var bäst och den tredje var helt okej.
Waggman (Anmäl)   23/1 2010
Den första filmen (Tokyo) var mycket bättre än dom andra två, men dom var väl också helt okej. Språk och kärlek är teman, och dessa fungerar bra ihop men blir något irriterande i den andra filmen, som också är den klart svagaste.
JohanHag (Anmäl)   23/9 2009
Den var väl ok, varken mer eller mindre, inget märkvärdigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till About Love