Absolon

Originaltitel: Absolon
Regissör:David Barto
Utgivningsår:2003

Om Absolon:

Året är 2008 och världen har drabbats av ett dödligt virus. Absolon är det enda medel som framställts som kan skjuta upp det oundvikliga - döden! Läkemedelsföretaget United Pharmaceutical som tillverkar Absolon tjänar en förmögenhet på människors vilja att överleva och eftersom Absolon är den enda produkten på marknaden är priset rekordhögt. Polisen Norman Scott kallas in när forskaren bakom Absolon hittas död. Det visar sig att forskaren hade upptäckt ett botemedel mot viruset och att det enda som återstår av botemedlet nu är spårämnen i Normans kropp. Nu är världens befolkning beroende av Norman i mer än ett avseende, och han jagas skoningslöst av torpeder som är ute efter hans liv.

Titel: Adrenalin
Regissör: Toyoo Ashida
År: 1986
Genre: Action, Science Fiction, Anime
Fist of the North Star

Christopher Lambert, Ron Perlman, Lou Diamond Phillips, Kelly Brook, Roberta Angelica, Neville Edwards, Tre Smith, James Kidnie

Brad Mirman

Action, Thriller, Science Fiction

Kanada, Storbritannien
Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Absolon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Absolon (47 st)
Bumbi78 (Anmäl)   8/5 2015
En diger uppställning bruna ettor här. Visst känns Absolon väldigt B, men jag tycker den var underhållande. Eller så låtsas jag bara om det för att jag alltid diggat Chris Lambert.
LTT86 (Anmäl)   7/3 2015
Herregud!! Så tråkig det blev efter en stund i filmen.
RichardEk (Anmäl)   27/7 2013
Detta är en katastrofalt dålig lågbudgetfilm. Som gammal Highlanderfan känns det bedövande tragiskt att se Christeropher Lambert gå runt och se bed(r)övad ut när han inte slåss eller blir jagad av en vilt överspelande Lou Diamond Phillips. Och vad gör Ron Pealman här? Och varför är det med en tjej som knappt kan sin repliker, undrar jag, tills jag inser att det är Kelly Brook, med sina silikonfyllda E-kupor. Hur ska detta sluta? Jodå, unge Brook faller naturligtvis för gamle Lambert så att det blir tillfälle att visa upp henne halvnaken så där lagom långt innan slutstriden. Så mansgrisigt förutsägbart.
dudson (Anmäl)   1/9 2012
Å fy fan självplågeri=(
Barneyk (Anmäl)   14/9 2011
Är Lambert dubbad i den här? Den är genomusel rakt igenom i övrigt i vilket fall som helst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Absolon