Absolut makt

Originaltitel: Absolute Power
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:1997

Om Absolut makt:

Inbrottstjuven Luther Whitney bryter sig in i miljardären Walter Sullivans villa. Där bevittnar han ett möte mellan Sullivans hustru och USA:s president. Deras tilltänkta kärleksstund slutar med att kvinnan dödas. Allt sker framför ögonen på Whitney som snart är jagad av Secret Service som måste tysta honom för gott.

Titel: Ingen utväg
Regissör: Clint Eastwood
År: 2002
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Blodspår

Clint Eastwood, Gene Hackman, Ed Harris, Laura Linney, Scott Glenn, Dennis Haysbert, Judy Davis, E G Marshall, Melora Hardin, Kenneth Welsh, Penny Johnson, Mark Margolis, Richard Jenkins

William Goldman

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Absolut makt

- anonym skriver:
Clintan och Hackman i samma rulle kan man tänka sig bli väldigt bra och det blir det bevisar Absolut Makt som är en typisk nagelbitande standardthriller. Hackman spelar USA:s president och Clintan spelar en simpel inbrottstjuv som bryter sig in presidentens storvilla och bevittnar ett mord som presidenten gör efter en kärleksstund med sin fru. Efter att ha blivit hittad försöker inbrottstjuven vid...

Recension av Absolut makt - Läs hela!

Diskussioner om Absolut makt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Absolut makt (146 st)
EvilNed (Anmäl)   00:02 6/2
Tyckte mycket om den. Stundvis väldigt spännande och därimellan är det jävligt mycket skådisporr. 90-tals thrillers hade något, alltså.
Sarakin76 (Anmäl)   4/6 2017
Bra ide men dårlig manus. Clintan skuffer i denne.
Starkbröl (Anmäl)   29/5 2017
Standardthriller trots spektakulära detaljer. Lite för mycket Batman över Clintans inbrottstjuv.
Stygga-Vargen (Anmäl)   9/10 2016
En av Clintans sämre filmer.
Bumbi78 (Anmäl)   12/4 2016
I det stora hela en besvikelse. Med giganter som Eastwood och Hackman tillsammans med en stor skara kända biroller skulle detta blivit ordentligt spännande. För storyn finns ju där. Jag menar, presidenten slår ihjäl nån och en inbrottstjuv bevittnar allt!!! Men medans första halvtimman är sådär rafflande som en schysst thriller ska vara, ju träigare är resten av filmen och spänningen uteblir liksom intresset.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Absolut makt