Absolutely Anything

Originaltitel: Absolutely Anything
Regissör:Terry Jones
Utgivningsår:2015

Om Absolutely Anything:

Läraren Neil Clarke upptäcker plötsligt att han har magiska krafter. Bara med en gest kan han få precis vad som helst att hända. Han kan trolla bort en särskilt besvärlig skolklass – bara för att sedan få dem att återvända till livet igen, vilket han också kan få vilken död person som helst att göra. Han kan även förvandla sin bäste vän till exakt en sådan man som alla kvinnor vill ha mer än något annat i hela världen. Enda haken är att han måste se till att använda rätt ord, och att veta vad det är han egentligen vill. Misstag efter misstag leder honom till den ultimata och mest kniviga frågan som så många före honom har fruktat och haft svårt att besvara – ska han välja flickan eller hunden?

Titel: Bruce den allsmäktige
Regissör: Adam Shankman
År: 2008
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Bedtime Stories

Simon Pegg, Kate Beckinsale, Sanjeev Bhaskar, Rob Riggle, Robert Bathurst, Eddie Izzard, Joanna Lumley, Marianne Oldham, Emma Pierson, Meera Syal, Robin Williams (röst), John Cleese (röst), Terry Gilliam (röst), Eric Idle (röst), Michael Palin (röst)

Terry Jones, Gavin Scott

Komedi, Science Fiction

Storbritannien, USA
Diskussioner om Absolutely Anything  (0 diskussioner)
Kommentarer om Absolutely Anything (34 st)
erasercut (Anmäl)   10:53 9/6
Ojämnt dålig. När inte ens medverkan av hela Monty Python och dessutom regi av en av dem, kan rädda en film, då är den riktigt dålig.
TJ (Anmäl)   12:49 1/6
Kul ide, men tramsigt gjort på brittiskt vis. Men vi går alla ikring och tror att vi vet vad vi vill. Något annat än det här vi gör nu. Filmen funderar över den saken. Kanske ville vi ändå leva just på det sätt vi gör, om vi hade kunnat prova alla andra alternativ.
larsen1976 (Anmäl)   11/11 2018
Lite kul emellanåt.. men inte mer än så.
Kopla (Anmäl)   12/10 2018
Idén är ju rolig men känns som mycket outnyttjad potential.
Robkiller (Anmäl)   26/9 2018
Komedi med små glimtar av Monty Python humorn. Är lite smårolig emellanåt,...men ibland blir det bara för dumt... i slutändan ändå väldigt underhållande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Absolutely Anything
Se filmen