Across the Universe

Originaltitel: Across the Universe
Regissör:Julie Taymor
Utgivningsår:2007

Om Across the Universe:

En hamnarbetare, Jude, reser till USA på 1960-talet för att hitta sin fader. Där blir han förälskad i den amerikanska flickan Lucy. När hennes bror blir värvad till Vietnamkriget blir de engagerade fredsaktivister.

Titel: Mamma Mia!
År: 2016
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Film nr.: 119295
La La Land

Evan Rachel Wood, Jim Sturgess, Joe Anderson (II), Dana Fuchs, Martin Luther, T V Carpio, Eddie Izzard, Salma Hayek, Bono, Robert Clohessy, Logan Marshall-Green, Dylan Baker, Linda Emond, James Urbaniak, Spencer Liff, Joe Cocker, Michael Ryan (I)

Dick Clement, Ian La Frenais

Drama, Romantik, Musikal, Äventyr

Recension Across the Universe

- Söderkis sätter betyg 4 och skriver:
Filmen handlar om några personers öden som flätas samman då de möts och flyttar ihop till ett kollektiv i 1960-talets New York, då protesterna mot Vietnamkriget var som störst. En kärlekshistoria mellan en Liverpool-yngling på jakt efter sin far i USA och en väluppfostrad amerikansk rikemansdotter går som ett tema genom filmen samtidigt som snabba klipp visar spänningarna i USA mellan krigsmotståndare...

Recension av Across the Universe - Läs hela!

Diskussioner om Across the Universe  (1 diskussioner)
Kommentarer om Across the Universe (252 st)
Barneyk (Anmäl)   4/7 2018
Redan från början är det väldigt klart hur känslolöst och platt allting är vilket förvånar mig lite då den har fått så mycket bra betyg och fina omdömen av många. Men filmen är helt utan fingertoppskänsla och sången är så känslolös och passar oftast rätt dåligt in öht. Bitvis är det detaljer och delar jag gillar men sen är den också alldeles för lång och tråkig så det blir på det stora hela inte mer än en ganska svag tvåa.
lo0 (Anmäl)   12/2 2018
Tydligen inte en film för alla. Riktigt tråkig story och tråkiga karaktärer
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
federico033 (Anmäl)   21/7 2017
Sätter en trea pga Beatles, jag kommer på mig själv med att bli ordentligt rörd ett par ggr. Men det är musiken som påverkar mig, aldrig storyn. Judy och Lucy känns engagerar mig aldrig och Max och mer kemi än av de andra har. Filmen vill så gärna lyfta fram J&L som det här oförglömliga kärleksparet men har inget annat att motivera det med än "för att vi säger det"
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Gillar Beatles så det var kul att få se en musikal med deras låtar. Storyn är väl så där men annars finns det inte mycket att klaga på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Across the Universe
Se filmen