Across the Universe

Originaltitel: Across the Universe
Regissör:Julie Taymor
Utgivningsår:2007

Om Across the Universe:

En hamnarbetare, Jude, reser till USA på 1960-talet för att hitta sin fader. Där blir han förälskad i den amerikanska flickan Lucy. När hennes bror blir värvad till Vietnamkriget blir de engagerade fredsaktivister.

Titel: Mamma Mia!
Regissör: Måns Mårlind, Björn Stein
År: 2013
Genre: Drama, Romantik
Känn ingen sorg

Evan Rachel Wood, Jim Sturgess, Joe Anderson (II), Dana Fuchs, Martin Luther, T V Carpio, Eddie Izzard, Salma Hayek, Bono, Robert Clohessy, Logan Marshall-Green, Dylan Baker, Linda Emond, James Urbaniak, Spencer Liff, Joe Cocker, Michael Ryan (I)

Dick Clement, Ian La Frenais

Drama, Romantik, Musikal, Äventyr

Recension Across the Universe

- wst sätter betyg 2 och skriver:
En musikal kan aldrig bli lyckad genom att enbart ha relativt bra låtar och skådespelare med bra sångröst. Man måste även ha en bra handling, något som jag tycker den här filmen saknade. Efter den första halvan trodde jag att det här faktiskt kunde vara något, trots att den hade en löst sammanhållen handling, men det spoilerades bara på några minuter. Under den andra halvan öppnar man portarna till...

Recension av Across the Universe - Läs hela!

Diskussioner om Across the Universe  (1 diskussioner)
Kommentarer om Across the Universe (252 st)
Barneyk (Anmäl)   4/7 2018
Redan från början är det väldigt klart hur känslolöst och platt allting är vilket förvånar mig lite då den har fått så mycket bra betyg och fina omdömen av många. Men filmen är helt utan fingertoppskänsla och sången är så känslolös och passar oftast rätt dåligt in öht. Bitvis är det detaljer och delar jag gillar men sen är den också alldeles för lång och tråkig så det blir på det stora hela inte mer än en ganska svag tvåa.
lo0 (Anmäl)   12/2 2018
Tydligen inte en film för alla. Riktigt tråkig story och tråkiga karaktärer
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
federico033 (Anmäl)   21/7 2017
Sätter en trea pga Beatles, jag kommer på mig själv med att bli ordentligt rörd ett par ggr. Men det är musiken som påverkar mig, aldrig storyn. Judy och Lucy känns engagerar mig aldrig och Max och mer kemi än av de andra har. Filmen vill så gärna lyfta fram J&L som det här oförglömliga kärleksparet men har inget annat att motivera det med än "för att vi säger det"
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Gillar Beatles så det var kul att få se en musikal med deras låtar. Storyn är väl så där men annars finns det inte mycket att klaga på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Across the Universe
Se filmen