Action Jackson

Originaltitel: Action Jackson
Regissör:Craig R Baxley
Utgivningsår:1988

Om Action Jackson:

Jackson, som är en tuff och brutal snut i Detroit, dras in i jakten på Dellaplane, en kriminell och hänsynslös industriledare. Det blir en hård och våldsam uppgörelse med många döda.

Titel: Nico
Originaltitel: Above the Law
Regissör: Andrew Davis
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Nico
Titel: Skjut inte på min kompis
Originaltitel: Running Scared
Regissör: Peter Hyams
År: 1986
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Skjut inte på min kompis
Titel: Dödligt vapen
Originaltitel: Red Heat
Regissör: Walter Hill
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Red Heat

Carl Weathers, Craig T Nelson, Vanity, Sharon Stone, Jack Thibeau, Robert Davi, Bill Duke, Thomas F Wilson, Roger Aaron Brown, Stan Foster, Mary Ellen Trainor, Ed O'Ross

Robert Reneau

Komedi, Action

Diskussioner om Action Jackson  (0 diskussioner)
Kommentarer om Action Jackson (33 st)
JPerlie (Anmäl)   31/10 2018
Betydligt mer underhållande än jag trodde. Garvade högt några gånger och en hel del wtfs. Håll utkik efter en creepy malplacerad skyltdocka (?) Disturbing at the least.
Raggarn (Anmäl)   4/6 2018
Det här är 80-tals b-action när den är som bäst. Den tar sig själv inte på för stort allvar och mängder med tokigheter staplas på varann. Varför görs inte sådant här längre? Bortglömd pärla!!
haajen (Anmäl)   20/5 2018
Helt oförsvarbart som film men som underhållning är det fenomenalt, idiotiskt manus, härligt överdriven action, Weathers konstant insmord i babyolja och kvinnsen ska visa brösten sedan dö alt blir drogade - CLASSY!!!!
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Som liten hade jag en äldre kompis som hade en förmåga att få tag i filmer som jag sedan fick vara med att titta på. En i raden var denna film som har hängt med mig sedan dess. Den har förlorat i kraft genom åren men är man redo för 80-talsaction och några lite härlig dialog så är den inte fel. Carl Weathers är underhållande i huvudrollen och att Sharon Stone hade en roll i filmen upptäckte jag först nu. Kanske är jag lite väl generös med betyget? 3-
tjakal (Anmäl)   20/5 2013
Djupt störd film, njöt genom hela, 'action jackson' är numera ett begrepp för mig. Denna film kan sammanfattas som 90 minuter 80-talsaction rakt i ansiktet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Action Jackson