Bränd

Originaltitel: Burnt
Regissör:John Wells (II)
Utgivningsår:2015

Om Bränd:

Adam Jones är Michelinkocken som gjort sig känd för sina oortodoxa metoder i köket. Han är en diva med tvivelaktiga kontakter och laster; kokkonstens badboy; en djävul bland kockar. Men en dag går allt överstyr, och då är det smartast att bara försvinna. När alla tror att han är död ser han sin chans – nu är det guldläge att starta upp igen, på en annan ort. Men för att lyckas kamma hem den där efterlängtade tredje Michelinstjärnan måste han locka till sig de bästa av de bästa kockarna i branschen. En inte helt lätt uppgift då man bränt alla broar.

Titel: Foodies
Originaltitel: The Water Diviner
Regissör: Russell Crowe
Genre: Drama, Krig
The Water Diviner

Bradley Cooper, Sienna Miller, Daniel Brühl, Riccardo Scamarcio, Omar Sy, Sam Keeley, Henry Goodman, Matthew Rhys, Stephen Campbell Moore, Emma Thompson, Uma Thurman, Alicia Vikander, Lily James, Sarah Greene, Elisa Lasowski, Lexie Benbow-Hart

Steven Knight

Drama, Komedi

Diskussioner om Bränd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bränd (41 st)
dudson (Anmäl)   12:51 10/5
Aldrig uppskattat det där mat nörderiet. En film som endast är sevärd tack vare Cooper. Resten är crap.
Sture Stenhög (Anmäl)   16:13 17/2
Hyfsat underhållande, och restaurangvärlden är en intressant filmskådeplats som man dock bara till viss del lyckas ta tillvara på. I princip har man bara tagit en standardhistoria från sportfilmernas värld och lite osmidigt tryckt in den här. Allt blir därför ganska förutsägbart, karaktärsskildringarna blir väldigt ytliga, och man bryr sig måttligt om ifall Bradley Cooper lyckas få sin tredje michelin-stjärna
mammene (Anmäl)   14:34 14/2
På gränsen till en trea, lite för mycket machostil för min del. Samtidigt kunde man verkligen känna pulsen i köket och det blev den största behållningen.av filmen. Blev sedan som man kunde förvänta sig-
Tatty (Anmäl)   3/12 2018
Väldigt bra film! Han blev verkligen ’bränd’ och filmtiteln passar filmen väldigt bra! Kändes som jag var med i filmen då allting kändes verkligt! Kände som dem gjorde i filmen!
Körsbär (Anmäl)   7/7 2018
Bättre än vad jag hade väntat mig, satt som klistrad. Det kändes som en film (en berättelse), vilket är en känsla jag saknar i dagens "filmer". Rekommenderas!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bränd
Se filmen