Adam & Steve

Originaltitel: Adam & Steve
Regissör:Craig Chester
Utgivningsår:2005

Om Adam & Steve:

När Adam och Steve träffades första gången resulterade det i ett one-night-stand från helvetet och den mest pinsamma händelsen i deras liv. Någonsin. När de möts 17 år senare känner de inte igen varandra och kärlek uppstår.

Craig Chester, Malcolm Gets, Parker Posey, Chris Kattan, Noah Segan, Sally Kirkland, Melinda Dillon, Julie Hagerty, Kristen Schaal, Paul Sand, Mario Diaz, Lisa Frederickson, Michael Panes, Thomas Kopache, Nadya Ginsburg

Craig Chester

Drama, Komedi, Romantik

Med i listor: Stockholm XVI American Independents
Diskussioner om Adam & Steve  (0 diskussioner)
Kommentarer om Adam & Steve (17 st)
Barneyk (Anmäl)   2/3 2017
Oväntat charmig och rolig. Som många andra påpekat så är det väldigt kul att se en film homosexuella i huvudrollerna som inte handlar om att komma ut osv utan här hanteras det helt naturligt på ett sätt som känns så jävla självklart. Fin är den också bitvis. Och knasig. Är inte märkvärdigt i övrigt men en klar trea!
Paddyeahh (Anmäl)   25/9 2010
Det är första gången jag faktiskt skrattar åt bögbashing.
Andreas83 (Anmäl)   10/12 2008
Klockren romcom, riktigt kul utan att falla i bögklichéer. Och Parker Posey e alltid sevärd vad hon än gör.
fofilolipopopa (Anmäl)   2/5 2008
anledningen till att jag gillade den här var att den inte handlade om de vanliga problemen som bögfilmer gör. det är liksom ingen komma ut-grej med den här. annars är den kanske inte så himla bra..
mgrankvist (Anmäl)   15/11 2007
Jättefin skildring av kärlek, precis så ambivalent och osäker och verklig som man faktisk känner det. Hade dock en del långsamma delar, men helthetsintrycket är riktigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Adam & Steve