Betyg idag: 1 460 Besökare idag: 7 016

Originaltitel: Adams æbler
Regissör:Anders Thomas Jensen
Utgivningsår:2005

Om Adams äpplen:

Adam, en nynazist, döms till samhällstjänst och prästen Ivan ska försöka få honom bort från det kriminella livet. Adam gillar inte situationen men accepterar uppdraget att under sin samhällstjänst baka en äppelkaka med äpplena från kyrkans stora äppelträd.
Se filmen på CDON

Regissör: Lee Hae-jun
År: 2009
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Castaway on the Moon

Ulrich Thomsen, Mads Mikkelsen, Nicolas Bro, Paprika Steen, Ali Kazim, Ole Thestrup, Nikolaj Lie Kaas, Gyrd Løfquist, Lars Ranthe, Peter Reichhardt, Tomas Villum Jensen, Peter Lambert

Anders Thomas Jensen

Drama, Komedi, Kriminalare

Adam's Apples

Danmark, Tyskland

Recension Adams äpplen

- Boondock_saint sätter betyg 4 och skriver:
En nynazist vid namn Adam döms till samhällstjänst och får spendera sin tid hos prästen Ivan tillsammans med ett alkoholiserat före detta tennisproffs och en bensinmacksrånare från Saudiarabien. Adams mål under samhällstjänsten är att baka en äppelkaka med äpplen från kyrkans äppelträd och Ivan tycker att det är en strålande idé. Faktum är att Ivan bara ser det positiva i allt, han tycker aldrig...

Recension av Adams äpplen - Läs hela!

Diskussioner om Adams äpplen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Adams äpplen (153 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Ganska bra
bryngel (Anmäl)   4/9 2015
Har sett den så många gånger nu och bara njuter. Det får bli en femma istället för en fyra helt enkelt.
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Regissören Anders Thomas Jensen finner en glädje i att blanda genrer ordentligt men när historien lyckas beröra och leverera ett sådant här djup så tycker jag hans glädje för komiska inlag är en nackdel och gränsar till fånigt. Med skådespelare som bl.a. Ulrich Thomsen, Mads Mikkelsen och Paprika Steen så levererar filmen verkligen på skådespelaravdelning. I kombination med filmens förutsägbarhet och tänkvärda inslag och till viss del djup i historien gör detta till en bra och sevärd film. 4-
dbergkamp (Anmäl)   20/4 2014
Briljant film! Mikkelsen är fruktansvärt rolig som prästen Ivan.
Körsbär (Anmäl)   14/10 2013
Filmen växer mycket i efterhand men jag ska inte säga att jag njöt då jag tittade på filmen. Skum o bara allmänt wierd. Karaktärerna är dock hur skön som helst!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Adams äpplen