Adios Sabata

Originaltitel: Indio Black, sai che ti dico: Sei un gran figlio di...
Regissör:Gianfranco Parolini
Utgivningsår:1971

Om Adios Sabata:

Revolvermannen Sabata hjälper några mexikanska revolutionärer att stjäla en vagnslast guld.

Yul Brynner, Dean Reed, Ignazio Spalla, Gérard Herter, Sal Borgese, Franco Fantasia, Joseph P Persaud, Andrea Scotti, Nieves Navarro, Luciano Casamonica, Salvatore Billa

Renato Izzo, Gianfranco Parolini

Western

Indio Black, Indio Sabata, Sabata 2, The Bounty Hunters

Italien, Spanien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Adios Sabata  (0 diskussioner)
Kommentarer om Adios Sabata (8 st)
Zebulonm (Anmäl)   3/8 2015
Yul e kanon i filmen o håller upp den till en 3:a
Dutch (Anmäl)   22/12 2014
Bättre än tvåan men ändå ganska svag.
dudson (Anmäl)   20/11 2013
Grym Sabata rulle med bra story och hårdkokta Brynner som fixar alla situationer som dyker upp!. sen är filmens bov en historia för sej. haahaa. liknar en fjollig bond skurk). coolt när han prickskjuter ner massa bönder på löpande band" måste bli en 4a till denna fräsiga western rökaren.
ClintanTheKing (Anmäl)   9/8 2012
Inte riktigt lika bra som första. Mycket med tanke på bytet av skådis på Sabata. Van Cleef spelade tydligen in en annan western och hade ej tid med denna. Men jag tycker Brynner gör en bra Sabata. Helt klart en högklassig westernfilm denna!
Bumbi78 (Anmäl)   23/6 2012
Brynner axlar på som sabata med bravur. Mindre barnslig humor än sina föregångare och en betydligt bättre handling än del 2. I övrigt inget märkvärdigt eller något som sticker ut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Adios Sabata