The Adjustment Bureau

Originaltitel: The Adjustment Bureau
Regissör:George Nolfi
Utgivningsår:2011

Om The Adjustment Bureau:

På randen till att vinna en plats i den amerikanska senaten möter den ambitiöse politikern David Norris den vackra balettdansösen Elise Sellas, en kvinna olik någon annan han någonsin träffat. Men just då han inser att han börjat falla för henne inleder en samling mystiska män en konspiration i syfte att hålla de två isär.

Titel: Source Code
Regissör: D J Caruso
År: 2008
Genre: Drama, Action, Thriller
Eagle Eye

Matt Damon, Emily Blunt, Anthony Mackie, Terence Stamp, John Slattery, Michael Kelly, Liam Ferguson, Shane McRae, Anthony Ruivivar, Donnie Keshawarz

George Nolfi

Romantik, Thriller, Science Fiction

Recension The Adjustment Bureau

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Så som en lyxigt visuellt glaserad, välspelad och sinnligt absorberande dumstrut sitter filmen finfint på under ett par timmar i biomörkret. Men några filmiska prisnomineringar lär det inte bli tal om under det amerikanska valåret 2012. Även om förhoppningarna minst sagt lär finnas där med en politiker som vår huvudperson.

Recension av The Adjustment Bureau - Läs hela!

Med i listor: Philip K. Dick
Diskussioner om The Adjustment Bureau  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Adjustment Bureau (277 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   5/5 2017
Detta är, om jag inte är felinformerad, en film baserad på en av Philip K. Dicks ofta ganska korta berättelser. Synd att den inte lyckas bättre med thrillerelementet, för det fanns potential. PKD är en av de bästa sci-fi-författarna, men det vill till att man förhåller sig fritt till innehållet för att skapa ett filmbart manus. Historien är för lättglömt och huvudrollsparet har ingen riktig kemi. Jag skäms över att ha köpt den i blu-rayutgåva. Den måste ha varit billig.
Swappo (Anmäl)   28/12 2016
Bra idé, bra skådespelare, snyggt filmat. Men tyvärr är filmen urtråkig och oengagerande. Fattar inte varför. Normalt älskar jag filmer med liknande teman.
annihilat0r (Anmäl)   5/11 2016
"The Adjustment Bureau" upplevde jag som en lättsam liten berättelse kantrad av en speciell science fiction-vinkel. Absolut inte högkvalitativ, men småtrevligt sevärd för stunden.
kboman (Anmäl)   18/9 2016
De hade lika gärna kunna använda ett foto av Blunt, snacka om slöseri av potential! Hon fattar typ ett beslut i hela filmen och det bara händer utan att man får se hur eller varför. SUCK.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Adjustment Bureau
Se filmen