Advantageous

Originaltitel: Advantageous
Regissör:Jennifer Phang
Utgivningsår:2015

Om Advantageous:

Gwen är en medelålders kvinna som arbetar på ett biomedicinskt företag där ungdomlighet värdesätts. För att behålla jobbet så måste hon genomgå ett experimentellt ingrepp.
Se filmen på Netflix

Jacqueline Kim, James Urbaniak, Freya Adams, Ken Jeong, Jennifer Ehle, Samantha Kim, Troi Zee, Olivia Horton, Jennifer Ikeda, Mercedes Griffeth, Sameerah Luqmaan-Harris, Theresa Navarro, Rex Lee, Jeanne Sakata, Rebecca Pitkin, Amy Huckabay, Ariana Altman

Jacqueline Kim, Jennifer Phang

Drama, Familjefilm, Science Fiction

Diskussioner om Advantageous  (0 diskussioner)
Kommentarer om Advantageous (9 st)
Murvel48 (Anmäl)   28/12 2017
Jag antar att man ville säga något med att göra framtidsskildringen så halvfärdig, typ 1980-talet möter 2100. Det sade mig dock ingenting och storyn i sig var rätt ointressant och alltför segt skildrad. Det blev för många onödiga omvägar till kroppsbytet.
psyche_delic (Anmäl)   27/1 2017
Som ett långt avsnitt av Black Mirror.
den_vita_apan (Anmäl)   23/7 2016
Finstämd, vemodig drama-science fiction! Väldigt bra film.
zallaxx (Anmäl)   17/6 2016
Med bodytransfere och det är ju samma problem som vanligt som dyker upp.. man kan ju aldrig vara säker på att det är enns medvetande som kommer hamna i den nya kroppen, eller om det är en kopia av det. som med startrek teleportörer.. destroy the original. lulz.. känns fett värt då
Östpackarn (Anmäl)   12/3 2016
Om du kan lyfta dig själv från den intensiva berättelsen, briljant berättad och klippt, så lyssna på ljudbilden! Allt i den här filmen är perfekt, utan att vara storslagen (förutom den grandiosa panoreringen över skyskrapan likt en kvinnotorso med inbyggt vattenfall). Jag har inte sett en dystopi förut, som har lämnat mig bemäktigad. Kvinnokampen berättas indirekt genom kvinnoförtrycket som i framtiden har gått överstyr men i exakt den riktning som är från nu. Årets bästa filmupplevelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Advantageous