Adventureland

Originaltitel: Adventureland
Regissör:Greg Mottola
Utgivningsår:2009

Om Adventureland:

Det är sommar 1987 och James Brennan, en nervös, nyutexaminerad college-student har svårt att vänta på att få komma iväg på sin drömresa genom Europa, men när hans föräldrar meddelar att de inte längre klarar att subventionera hans resa har James inte mycket annat val än att ta ett lågbetalt jobb på en nöjespark...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jason Reitman
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
Juno

Jesse Eisenberg, Kristen Stewart, Ryan Reynolds, Bill Hader, Martin Starr, Margarita Levieva, Matt Bush, Josh Pais, Mary Birdsong, Jack Gilpin, Wendie Malick, Paige Howard

Greg Mottola

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Adventureland  (0 diskussioner)
Kommentarer om Adventureland (229 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Rehn108 (Anmäl)   23/11 2016
Oväntat tråkig och klyschig. Nästan aldrig rolig. Varför ger jag en tvåa ens? Vet inte. Skulle väl vara Bill Hader som lyfter den en aning.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Lite förutsägbar men ändå en bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare.
Kebaa (Anmäl)   8/5 2015
Kan vara värd att se på om man vill ha något upplyftande och förutsägbart. Jag blev lite glad av filmen och dess oskyldiga karaktärer, och det smått mediokra manuset lyftes upp av bra skådisar.
Krille80 (Anmäl)   10/1 2015
Jag hade höga förhoppningar på denna film utifrån förutsättningar som regissören Mottola, skådespelaren Jesse Eisenberg och sköna komiker i birollerna. Tyvärr så gillade jag inte detta. Rätt meningslös film som inte erbjuder något nytt. Man slarvar dessutom bort skådespelare som Ryan Reynolds och underbara och roliga Kristen Wiig. Skådespelerskan Kristen Stewart är också underlig. Det finns något attraktivt hos henne men hon är ju en robat. Ytterst få uttryck hos henne.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Adventureland