Betyg idag: 1 479 Besökare idag: 4 292

Originaltitel: Æon Flux
Regissör:Karyn Kusama
Utgivningsår:2005

Om Aeon Flux:

Denna sci-fi-action utspelar sig 400 år in i framtiden, i en värld där merparten av mänskligheten utrotats av sjukdomar. Det enda som är kvar är den välskyddade staden Bregna, styrd av en samling vetenskapsmän. Filmen fokuserar på Aeon Flux, en medlem av upprorsrörelsen Monican. När Monican, ledd av The Handler, skickar ut Aeon med uppdraget att döda Trevor Goodchild, stadens ledare, finner hon en värld fylld med hemligheter.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Marco Brambilla
År: 1993
Genre: Komedi, Action, Science Fiction
Demolition Man

Charlize Theron, Sophie Okonedo, Marton Csokas, Jonny Lee Miller, Frances McDormand, Pete Postlethwaite, Amelia Warner, Caroline Chikezie, Nikolai Kinski, Paterson Joseph, Yangzom Brauen, Maverick Quek, Ralph Herforth, Megan Gay, Aoibheann O'Hara

Phil Hay, Matt Manfredi

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

ÆonFlux, AeonFlux

Recension Aeon Flux

- bmo sätter betyg 3 och skriver:
Jag ska innan jag ens påbörjar denna recension erkänna på en gång att jag både är svag för framtidsfilmer samt Charlize Theron. Det såg med andra ord väldigt lovande ut innan jag satte mig för att se filmen. Filmen baseras på en tecknad serie från MTV. Jag har sett väldigt, väldigt lite av den serien men tyckte det lilla jag såg verkade rätt skruvat. Snyggt och intressant var det dock. Det lilla...

Recension av Aeon Flux - Läs hela!

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Aeon Flux  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aeon Flux (401 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
CinemaStrange (Anmäl)   6/9 2015
Skulle inte säga att det var något jag fasna för, skulle nog välja doomsday framför denna av de "framtidsfilmer" jag sett.
janne (Anmäl)   1/3 2015
Jag ger filmen en svag trea.
Zipper (Anmäl)   27/2 2015
Helt okej, lite lösryckt emellanåt men annars så. Mitt 2800:e betyg!
Krille80 (Anmäl)   28/11 2014
Kan bara instämma i FoppA:s kommentar om att detta minst sagt är rörigt men jag vill dessutom dra det ett steg längre och säga att detta är helt ointressant. Det var väldigt svårt att hitta något som höll intresset uppe. I början gick det bra att koncentrerar sig på vackra Charlize Theron men förvånansvärt nog tröttnar man på det. Dåligt hantverk!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aeon Flux