Afrikas hemligheter

Originaltitel: Secondhand Lions
Regissör:Tim McCanlies
Utgivningsår:2003

Om Afrikas hemligheter:

Den introverta pojken Walter lämnades som barn utanför huset hos två udda, äldre män, Garth och Hub, vars exotiska minnen ger pojken en inspirerande uppväxt och får dem att känna sig unga på nytt.

Titel: Joe Somebody
Regissör: Anders Gustafsson
År: 2005
Genre: Familjefilm, Romantik, Äventyr
Percy, Buffalo Bill & jag

Michael Caine, Robert Duvall, Haley Joel Osment, Kyra Sedgwick, Nicky Katt, Josh Lucas, Deirdre O'Connell

Tim McCanlies

Drama, Familjefilm, Äventyr

Recension Afrikas hemligheter

- Silverbullit sätter betyg 4 och skriver:
Nu ska undertecknad be er sätta er ner för nu ska jag chocka skiten ur er med tanke på alla sentimentala smörfilmer (tex RADIO) jag slagit ner på lika subtilt som granaterna från en visslande stuka under andra världskriget. Jag ska dra en film ur detta träsk och... rekommendera den. *svälj* Filmen är en nyhet i videobutikerna med titeln Afrikas Hemligheter. (Orginaltiteln är Secondhand Lions)...

Recension av Afrikas hemligheter - Läs hela!

Diskussioner om Afrikas hemligheter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Afrikas hemligheter (83 st)
Rai (Anmäl)   11/2 2018
Funkar att se...
CodeRed (Anmäl)   29/12 2014
Härlig feelgood rulle! Duvall o the kid spelar lysande! Det är en blandning av barnfilm/vuxenfilm som tilltalade mig, plus även för ett härligt slut!
Ima_Tree (Anmäl)   26/12 2014
Helt ok feel good-rulle för familjen. Michael Caine Robert Duvall är så klart mycket bra. Lite töntigt från och till, som oftast med såna här filmer. Som vissa sagt inte helt pk med en del våld. Inte för de mindre barnen direkt.
KyLLo (Anmäl)   6/8 2014
Ganska fånig, så på så sätt kan man förstå att det är en familjefilm. Men samtidigt innehåller den en del våld.
gubben viktor (Anmäl)   18/5 2014
Super att se med ungarna. Jag fick förstås läsa textremsan hela filmen eftersom mina barn är små. Men de hängde med hela filmen och tyckte den var jättebra. Tyckte jag med. Varning för moralister: den innehåller en del slagsmålsromantik vilket jag egentligen inte gillar. Men av någon anledning slank det ner väldigt lätt i denna. Rekomenderas!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Afrikas hemligheter