After Death

Originaltitel: Posle Smerti
Regissör:Jevgenij Bauer
Utgivningsår:1915

Om After Death:

Studenten Andrei lever ett tillbakadraget liv, som mest ägnas åt studier och minnet av hans döda mor. När han träffar skådespelerskan Zoya gör hon ett starkt intryck på honom. Hon tar också ett starkt intryck, och blir hopplöst förälskad i honom. Han är dock oförmögen att ta emot hennes kärlek, och hon tar livet av sig. Efter att hon dör blir han besatt av henne och hon hemsöker honom i hans drömmar.

Vitold Polonskij, Vera Karalli, Olga Rachmanova, Georgij Azagarov

Ivan Turgenev, Jevgenij Bauer

Kortfilm, Stumfilm

Ryssland
Diskussioner om After Death  (0 diskussioner)
Kommentarer om After Death (9 st)
hsimpson (Anmäl)   18:34 15/4
Ja, kamerarörelserna vid festen var läckra. Men annars var den lite väl melodramatisk, och mot slutet började jag ledsna rejält på huvudkaraktärens lidelsefulla ålande framför kameran.
NtoNW (Anmäl)   21/6 2011
Starka scener i en mycket snyggt fotograferad halvlång film. Jag reagerade fr a på de fina kamerarörelserna vid festen i början. Mycket starka scener i slutet.
goeran (Anmäl)   5/12 2010
Välgjort och effektfullt men en riktigt tät story; klart överbetyg!
Herr Arne (Anmäl)   23/7 2009
Sköna tintningar och utmärkt musikläggning förhöjer denna subtila kortfilm.
Daniel Mott (Anmäl)   18/1 2009
din mamma!